فناوری اطلاعات

امضای توافق نامه با ۵۰۰ شهرداری در کل کشور برای اجرای فیبرنوری



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با احمد محمدی زاده استاندار بوشهر، با اشاره به اهمیت پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها، گفت: این پروژه اولویت دولت و زیرساخت توسعه کشور در دهه‌های آینده است و بر بستر آن می‌توانیم سرعت‌های چند صد مگابیتی به مردم ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون با ۵۰۰ شهرداری در سراسر کشور توافق نامه اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها امضا شده است، گفت: اگر شهرداری‌ها و دستگاه‌های متولی در استان بوشهر همکاری لازم را داشته باشند می‌توانیم تا دهه فجر سال جاری پروژه فیبرنوری را در شهر بوشهر به اتمام برسانیم.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها در استان بوشهر با سرعت خوبی آغاز شد، تصریح کرد: اما به دلایل مختلف این پروژه در این استان به کندی ادامه دارد که باید با رفع مشکلات، اجرای این پروژه در این استان سرعت بگیرد.

وی با اشاره به اهمیت همکاری شهرداری‌ها برای اجرای این پروژه، افزود: تاکنون با ۵۰۰ شهرداری در کل کشور برای اجرای این پروژه توافق نامه امضا شده و این کار به سرعت در سراسر کشور در حال اجرا است.

زارع پور در پایان تاکید کرد: اگر شهرداری‌ها و دستگاه‌های متولی در استان بوشهر همکاری لازم را داشته باشند می‌توانیم تا دهه فجر سال جاری تمام روستاهای این استان را به شبکه ملی اطلاعات و همچنین پروژه فیبرنوری را در شهر بوشهر به اتمام برسانیم.

استاندار بوشهر نیز بعد از گزارش معاونان وزیر ارتباطات درباره وضعیت اجرای فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها در استان بوشهر تاکید کرد که باید این پروژه در تمام شهرستان‌های این استان به سرعت انجام شود.

محمدی زاده درباره رفع مشکلات اجرای این پروژه هم قول مساعد داد و تصریح کرد: در اسرع وقت ساز و کارهای رفع این مشکلات و تسریع در اجرای این پروژه بررسی و پیگیری می‌شود.

بر اساس این گزارش، در این جلسه گزارشی از اجرای فیبرنوری منازل و کسب و کارها در استان بوشهر، توسعه ارتباطات در روستاها و گزارشی نیز از شکایت‌های مردمی این استان در تماس با ۱۹۵ توسط مدیران مربوطه ارائه شد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا