اخبار سایت

بایت‌دنس رکورد فروش را شکست



بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: رشد ارزشمندترین استارتاپ جهان، مطابق با روند رشد ۳۰ درصدی است که در سال ۲۰۲۲ داشت و فروش بالغ بر ۸۰ میلیارد دلار را گزارش کرده بود. افزایش فروش بایت دنس با وجود مشکلات اقتصادی در چین و برخوردها و محدودیت‌های قانونی بیشتر در بازارهای بزرگی نظیر آمریکا و چین، حاصل شد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، بایت دنس که مالک تیک‌تاک و اپلیکیشن دوین (دوقلوی چینی تیک‌تاک) است، امسال موقعیت خود را به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های اینترنتی چین در کنار شرکت‌های تنسنت و گروه علی بابا، تحکیم کرد و از محبوبیت سرویس‌های شبکه اجتماعی خود برای توسعه فعالیت به کسب و کار تجارت الکترونیکی و حوزه‌های دیگر، بهره برد. رشد ۳۰ درصدی بایت دنس از رشد پیش بینی شده شرکت‌های شبکه اجتماعی متا و تنسنت که برآورد می‌شود امسال ۸۶ میلیارد دلار درآمد داشته باشد، پیشی خواهد گرفت.

معلوم نیست بایت دنس که افشاگری‌ها و الزامات حسابرسی کمتری در مقایسه با شرکت‌های رقیب خود داشته، چگونه سودآوری داشته است. در حالی که آمار داخلی بایت دنس به طور مستقل حسابرسی نشده است، دفترهای این شرکت نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۳ به یکی از بزرگترین شرکت‌های شبکه اجتماعی چین تبدیل شده است.

روزنامه فایننشیال تایمز در آوریل گزارش کرده بود که درآمد ناخالص بایت دنس بدون احتساب بهره، مالیات، نوسان ارزی و استهلاک،  ۷۹ درصد افزایش یافت و به حدود ۲۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ رسید.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بایت دنس برای توسعه کسب و کار در سال ۲۰۲۴، روی بازار خانگی خود حساب می‌کند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا