اخبار سایت

انویدیا در مرز ۲ تریلیون دلاری شدن



این شرکت تراشه سازی با افزایش ۱۳.۵ درصدی ارزش سهام خود در معاملات روز پنج شنبه، در آستانه تصرف دوباره جایگاه سومین شرکت ارزشمند آمریکاست. اگر این رشد قیمت حفظ شود، بیش از ۲۳۰ میلیارد دلار به سرمایه بازار این شرکت اضافه می‌کند.

سهام این شرکت امسال، حدود ۳۶ درصد افزایش پیدا کرده و برترین عملکرد را در شاخص اس اند پی ۵۰۰ داشته و نقش مهمی در رکوردشکنی رشد این شاخص در سال ۲۰۲۴ ایفا کرده است.

راس مولد، مدیر سرمایه گذاری در شرکت «ای جی بِل» در این باره گفت: افرادی که بیشترین پول را در تب طلا در اواسط دهه ۱۸۰۰ به دست آوردند، کسانی بودند که ابزار را برای انجام کار فراهم کردند، نه کسانی که به دنبال این فلز گرانبها بودند. انویدیا در واقع اکنون، همان نقش را در این انقلاب فناوری ایفا می‌کند.

افزایش تقاضا برای تراشه‌های انویدیا از سوی شرکت‌هایی که برای ارتقای محصولات هوش مصنوعی خود شتاب دارند، به این شرکت سیلیکون ولی کمک کرد تا رشد چشمگیر ۲۳۳ درصدی درآمد سه ماهه اول را پیش‌بینی کند که بالاتر از انتظارات بازار برای افزایش ۲۰۸ درصدی بود.

رشد سهام انویدیا، به رشد سهام شرکتهای رقیب شامل AMD به میزان ۶ درصد، «سوپر مایکرو کامپیوتر» به میزان ۱۴.۲ درصد و شرکت Arm Holdings به میزان ۹.۹ درصد، کمک کرد.

روند صعودی پیش از آغاز معاملات بازار در روز پنج شنبه، ۲ درصد به معاملات نزدک ۱۰۰ افزود. شاخص نیک کی ژاپن، هم به رکورد بالایی صعود کرد.

پس از این که درآمد سه ماهه چهارم انویدیا، نسبت به یک سال قبل، سه برابر شد و به ۲۲.۱۰ میلیارد دلار رسید، سهام این شرکت به قیمت ۷۶۶ دلار، در آستانه صعود به رکورد جدیدی است.

تقاضای قوی برای واحدهای پردازش گرافیکی انویدیا از سوی دیتاسنترهایی که به دنبال ارتقای هوش مصنوعی هستند، رشد درآمد این شرکت در سه فصل گذشته را تقویت کرده است.

با این حال، تحلیلگران نگرانند محدودیتهای آمریکا برای فروش تراشه به چین، ممکن است به رشد درآمد انویدیا ضربه بزند. فروش به چین، به ۹ درصد از فروش انویدیا در سه ماهه چهارم بالغ شد که کمتر از ۲۲ درصد در سه ماهه قبلی بود.

بر اساس گزارش رویترز، طبق اطلاعات شرکت مالی LSEG، سهام این شرکت حدود ۲۹ برابر انتظارات درآمدش در ۱۲ ماه آینده معامله می‌شود که بالاتر از میانگین صنعتی ۲۵.۳ است.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا