اخبار سایت

ادعای وزیر ارتباطات: حضور ۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در پیام رسان‌های داخلی



عیسی زارع پور-وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در مراسم افتتاحیه همایش روابط عمومی‌های وزارت ارتباطات، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه با اشاره به اینکه روابط عمومی‌ها زبان گویای وزارتخانه هستند، اظهار کرد: به همین منظور و برای پاسخگویی بهتر باید نسبت به اقدامات و کارهای انجام شده اطلاعات کامل و دقیقی داشته باشند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، وی به برخی از اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم اشاره و به شبکه ملی اطلاعات به عنوان یکی از کلان پروژه‌های این وزارتخانه پرداخت و افزود: شبکه ملی اطلاعات به عنوان یک زیرساخت پرسرعت و امن در گستره جغرافیای سرزمینی ایران از سال‌های گذشته آغاز شده و تا دولت سیزدهم حدود ۲۳ درصد پیشرفت داشته و بر اساس اعلام مرکز ملی فضای مجازی تا بهمن سال گذشته به ۵۷ درصد رسیده و تاکنون نیز به حدود ۶۲ درصد پیشرفت کار منجر شده و تا ان شالله طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال جاری نیز این رقم به ۷۵ درصد خواهد رسید.

وزیر ارتباطات به پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها به عنوان یکی دیگر از کلان پروژه های وزارت ارتباطات اشاره کرد و افزود: این پروژه نیاز کشور در دهه‌های آینده در حوزه ارتباطات را مرتفع می‌کند و کاری است که تمام کشورهای پیشرفته در دنیا نیز انجام داده و یا در حال انجامند.

زارع پور تصریح کرد: پروژه FTTx تا پایان سال در تمامی شهرها آغاز می‌شود و کار بزرگی است که می‌تواند در مردم امید ایجاد کند و به همین دلیلی باید شروع و پایان این کار در هر شهر به تصویر کشیده شود.

وی توسعه ارتباطات روستایی را نیز یکی دیگر از اولویت‌های این وزارتخانه اعلام کرد و گفت: تاکنون و در دولت سیزدهم حدود ۴۱۰۰ روستای بالای بیست خانوار به اینترنت پرسرعت متصل شده اند که باید به صورت مناسب برای مردم انعکاس داده شود.

زارع پور تصریح کرد: برای پیگیری و انعکاس این اقدامات هر روستا می‌تواند به عنوان یک سوژه مطرح شود که با پوشش اینترنت چه اتفاقاتی در روستا افتاده است.

وزیر ارتباطات حمایت و تقویت پیامرسان‌های داخلی را یکی‌دیگر از اقدامات دوره جدید در وزارت ارتباطات اعلام کرد و گفت: در حال حاضر بر اساس داشبورد فایربیس گوگل بیش از ۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در پیام رسان‌های داخلی حضور دارند و از خدمات و سرویس ها استفاده می‌کنند.

زارع پور درباره اهمیت داده‌های دیجیتال و پلتفرم‌های بومی نیز گفت: اگر کشوری در دنیای دیجیتال آینده دارایی‌های دیجیتال نداشته باشد حکمرانی آن کشور در اختیار دیگران قرار می‌گیرد و مستعمره دیجیتالی کشورهای دیگر می‌شود.

وی به دستاوردهای فضایی در دولت سیزدهم نیز اشاره‌ای کرد و افزود: در این دوره کوتاه دولت سیزدهم ۷ پرتاب فضایی عملیاتی و تحقیقاتی داشتیم که سابقه نداشته است و  امسال نیز پرتاب‌های دیگری برنامه‌ریزی شده است.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: برای اولین بار ما هم اکنون می‌توانیم به وسیله ماهواره‌های خود، تصاویر رنگی از هر جای دنیا با دقت یک متر داشته باشیم.

وی دولت هوشمند و پنجره ملی خدمات دولت هوشمند را یکی دیگر از اقدامات این وزارتخانه اعلام کرد و افزود: بسیاری از خدمات دولت هم اکنون از طریق این پنجره در دسترس مردم قرار دارد و تا پایان سال نیز تمام خدمات دولتی بر اساس قانون باید در این پنجره ارائه شود.

طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، زارع پور بعد از اشاره به اقدامات انجام شده در وزارت ارتباطات از کارکنان و مدیران روابط عمومی‌ها خواست نسبت به تبلیغ و ترویج ظرفیت‌های داخلی در حوزه‌های مختلف این وزارتخانه اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی با انتقاد از اینکه کارهای انجام شده کمتر معرفی شده است افزود: کار رسانه‌ای برای یک پروژه بزرگ مهم تر از خود انجام پروژه است چرا که اگر پروژه ای درست تبیین نشود کار هر چقدر بزرگ باشد، دیده نمی‌شود و مردم بهره آن را نیز نخواند برد.

وزیر ارتباطات پاسخگویی و اطلاع رسانی را حداقل انتظار خود از روابط عمومی عنوان کرد و گفت: شما به عنوان سفیران وزارت ارتباطات در مجامع عمومی و در جمع مردم حضور داشته و پاسخگوی مردم باشید.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا