اخبار سایت

گوگل در دادگاه ضد انحصار در برابر اپیک گیمز شکست خورد


دعوای حقوقی اپیک گیمز (شرکت توسعه‌دهنده بازی‌های ویدیویی) علیه گوگل در مقایسه با دعوای حقوقی آن با اپل بسیار متفاوت بوده است.
 
یک هیات منصفه فدرال آمریکا به نفع اپیک گیمز رای داده و به این جمع‌بندی رسیده است که گوگل در مورد نحوه مدیریت پلی استور، قوانین ضدانحصار ایالات‌متحده را نقض کرده است.

طبق گزارش The Verge، هیات منصفه به اتفاق آرا موافقت کرده است که گوگل انحصار غیرقانونی توزیع اپلیکیشن و خدمات صورتحساب درون‌اپی را برای دستگاه‌های اندرویدی را در اختیار دارد. علاوه بر این، این دادگاه حکم داده است که قراردادهای توزیعی این شرکت با سایر شرکت‌های بازی‌های ویدئویی و همچنین قراردادهای آن با سازندگان دستگاه‌ها برای پیش‌نصب‌بودن اپ‌هایش بر روی دستگاه‌های اندرویدی ضدرقابتی است.
 

اپیک در شکایت خود اعلام کرد که گوگل، در اقدامی که در اصل به عنوان پروژه Hug شناخته می‌شد، صدها میلیون دلار به توسعه‌دهندگان بازی پرداخت کرده است تا عناوین آنها را از «پلی استور» قابل دانلود کند. این شرکت این اتهام را مطرح کرده است که گوگل ۳۶۰ میلیون دلار به اکتیویژن بلیزارد پرداخت کرده تا از برنامه‌های خود برای ایجاد یک اپ استور رقیب گوگل صرف نظر کند، اتهامی که این شرکت توسعه‌دهنده بازی متعاقباً آن را رد کرد. گوگل همچنین قراردادهایی با نینتندو، یوبی سافت و رایوت گیمز بست.
 
هیات منصفه به این نتیجه رسیده است که اقدامات گوگل تاثیری منفی بر اپیک گیمز داشته است، اما هنوز مشخص نیست که پیروزی آن چگونه رویه‌های گوگل را تغییر خواهد داد. تیم سوئینی، مدیرعامل اپیک گیمز، در بیانیه‌ای که در ایکس منتشر شد، گفت که دادگاه در ژانویه «کار بر روی راه‌کارهای جبرانی» را آغاز خواهد کرد. قاضی جیمز دوناتو، که بر این پرونده نظارت دارد، تصمیم خواهد گرفت که آیا به گوگل دستور دهد تا به توسعه‌دهندگان این آزادی را بدهد تا اپ استورها و سیستم‌های صورتحسابی خاص خود را برای دستگاه‌های اندرویدی عرضه کنند یا نه. در مورد شکایت اپیک علیه اپل، دادگاه حکم داد که اپل قوانین ضد انحصار ایالات‌متحده را نقض نکرده است، اما به این شرکت دستور داد تا به توسعه‌دهندگان اپ استور اجازه دهد تا مشتریان را به سمت سیستم‌های پرداخت طرف ثالث هدایت کنند.
 

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا