فناوری اطلاعات

قانون جدید اتحادیه اروپا برای حمایت از محتوای خبری در پلتفرم‌ها



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این در حالی است که چندی پیش رسانه ها درباره تصمیم های اختیاری شرکت ها در حذف محتوا گله کردند.

پیش نویس قوانین جدید پلتفرم های آنلاین را ملزم می کند در صورتیکه که محتوای خبری ناقض سیاست های بازبینی محتوا باشد، آن را ۲۴ ساعت حفظ و سپس حذف کنند.

پیش نویس مذکور به نام ماده ۱۷ «قانون آزادی رسانه» کمیسیون اتحادیه اروپا سال گذشته پیشنهاد شد تا تنوع رسانه ها تضمین شود. این ماده زنگ هشداری را برای پلتفرم های آنلاین به صدا درآورد.

قانونگذاران اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کردند: رسانه باید از قصد پلتفرم های آنلاین برای حذف یا محدود کردن محتوایش مطلع باشد و همچنین ۲۴ ساعت فرصت پاسخگویی داشته باشد. در صورتیکه محتوای خبری پس از ۲۴ ساعت همچنان بر خلاف شرایط و قوانین بود، پلتفرم های آنلاین می توانند محتوا را محدود یا حذف و یا به رگولاتورهای ملی ارجاع کنند.

به اعتقاد گروه لابی گری فناوری CCIA EUrope که گوگل، متا و ایکس از اعضای آن هستند، ممکن است از ماده ۱۷ برای گسترش اخبار جعلی سواستفاده کرد.

در بیانیه مدیر ارشد سیاست گذاری این گروه آمده است: استثنا کردن رسانه ها، به جای حل کردن چالش مورد نظر، عامل های خطرناک را قدرتمند و از سوی دیگر حفره های جدیدی برای گسترش اخبار جعلی ایجاد می کند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا