فناوری اطلاعات

برگزاری اولین همایش ملی علوم ورزشی با رویکرد ورزش‌های همگانی در اردبیل



ایسنا/اردبیل اولین همایش ملی علوم ورزشی با رویکرد ورزش های همگانی با پذیرش ۲۶۷ مقاله در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

جبرائیل رزمجو معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی ۱۹ اردیبهشت در اولین همایش ملی علوم ورزشی با رویکرد ورزش های همگانی در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: تمام تلاش ما در راستای افزایش حمایت ها از پژوهشگران دانشگاه است و از همین رو تلاش می شود تا قوانین و آئین نامه های پژوهشی بازنگری و اصلاح شود.

وی افزود: دانشگاه محقق اردبیلی در طی ۱۲ سال اخیر جهش و پیشرفت بسیار چشمگیری داشته است؛ بطوریکه در رتبه بندی های ملی و بین المللی رتبه مطلوبی کسب کرده است.

رزمجو با اشاره به ورود این دانشگاه به رتبه بندی تایمز، عنوان کرد: در بعضی رشته ها از جمله فنی و مهندسی دانشگاه محقق اردبیلی رتبه بسیار خوبی را در رتبه بندی تایمز به خود اختصاص داده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به قرارگیری پژوهشگران دانشگاه محقق اردبیلی در بین دانشمندان یک درصد و دو درصد برتر جهان، تصریح کرد: ۵ نفر از دانشمندان در بین دانشمندان یک درصد و ۱۷ نفر که ۵ نفر آن ها جزو فارغ التحصیلان مقطع دکتری این دانشگاه هستند در بین دانشمندان دو درصد برتر جهان قرار گرفته اند.

وی به نقش اساسی حوزه علوم تربیتی و روانشناسی در رشد علمی دانشگاه تاکید کرد و افزود: دانشمندان و پژوهشگران این حوزه سنگ تمام گذاشته اند؛ بطوریکه دکتر محمد نریمانی به عنوان پراستنادترین پژوهشگر گروه علوم انسانی، علوم اجتماعی و هنر در کشور بوده و ۱۱ نفر دیگر از رشته های علوم انسانی جزو پژوهشگران پر استناد کشور قرار گرفته اند.

ورزش های همگانی کیفیت زندگی را بهبود و آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد

محمد نریمانی، رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی نیز گفت: ورزش های همگانی بر خلاف ورزش های قهرمانی فواید بسیار متعددی دارد؛ بطوریکه با هزینه کمتر گستره بسیار بالایی داشته و با کمترین هزینه افراد بسیار زیادی را درگیر می کند.

وی رشد سرمایه روانشناختی، افزایش امید به زندگی، هم افزایی و رشد نشاط اجتماعی را از جمله فواید ورزش همگانی عنوان کرد و افزود: ورزش همگانی هیچ تبعات منفی ندارد؛ بلکه فوایدی دارد که همگی لازمه مقابله با چالش ها است.

رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی تصریح کرد: ورزش های همگانی کیفیت زندگی را بهبود و آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد، از این رو جا دارد ورزش های همگانی را در جامعه نهادینه کنیم که یکی از این روش ها برگزاری همین همایش های مرتبط است.

وی گفت: در مجموع ۳۵۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که از این تعداد ۲۶۷ مقاله پذیرش شد.

انتهای پیام

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:ایسنا

دکمه بازگشت به بالا