فناوری های نوین

تدوین پروژه های پیشران حوزه طراحی و دیزاین آغاز شد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، کارگروه طراحی سند ملی فناوری های فرهنگی و نرم به ریاست مسعود حسنلو، دبیر ستاد فناوری های فرهنگی و نرم تشکیل جلسه داد.

در ابتدای این جلسه، احمد عابدینی، دبیر کارگروه توضیحاتی در خصوص جنبه های اقتصادی حوزه طراحی ارائه داد و در ادامه با بررسی وضعیت حوزه طراحی و دیزاین در کشورهای منطقه و ظرفیتهای موجود در این حوزه، زنجیره خلق ارزش اقتصاد دانش بنیان با محوریت فناوری های حوزه طراحی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه با طرح دغدغه های فعالان حوزه طراحی و دیزاین، یکی از چالش های عمده در این حوزه، روشن نبودن ارزش طراحی و دیزاین نزد مراجع قانونی و تصمیم سازان و تصمیم گیران کلان حوزه های فرهنگی و اقتصادی عنوان شد.

مسعود حسنلو نیز با اشاره به اهمیت حوزه طراحی و دیزاین به عنوان پیشران صنایع دیگر و عاملی موثر در تسهیل ماموریت حکمرانی گفت: انتظار ستاد از کارگروه این است که ضمن تعریف و کشف مساله اصلی و راهبردی حوزه طراحی زمینه ارتباط، زمینه پیوند این حوزه با عرصه تولید و اقتصاد را فراهم کند. از دیگر مباحث مطرح شده در این کارگروه میتوان به طرح جایزه ای ملی در حوزه طراحی و دیزاین و ایجاد آزمایشگاه های طراحی اشاره کرد.

کارگروه های تخصصی ستاد فناوری های فرهنگی و صنایع خلاق، در راستای ماموریت ستاد فناوری های فرهنگی و صنایع خلاق برای کمک به احصاء و حل مسائل زیست بوم اقتصاد خلاق و همچنین تحقق و اجرایی سازی سند ملی توسعه فناوریهای فرهنگی و نرم تشکیل و فعالیت میکنند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا