فناوری های نوین

حضور ربات های انسان نما در خط تولید مرسدس بنز



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، ربات «آپولو» متعلق به شرکت «اپترونیک» اعمالی ساده مانند گرفتن و حمل کردن اشیا را برای سبک کردن بار فعالیت کارگران انسانی انجام می دهد.

شرکت خودروساز اعلام کرد از ربات ها برای تکمیل اعمالی که به مهارت کمتری نیاز دارند مانند سرهم بندی ساده قطعات، استفاده می کند. چنین فرایندی به کارگران انسانی اجازه می دهد روی فعالیت های مهم تر و کاهش ریسک جراحت های مکرر و همچنین دیگر چالش های سلامتی و ایمنی مرتبط با فعالیت های یدی تمرکز کنند.

جف کاردناس مدیر ارشد اجرایی اپترونیک در این باره می گوید: مرسدس تصمیم دارد از فرایندهای رباتیک و آپولو برای خودکار سازی برخی کارهای نیازمند مهارت کم و از لحاظ فیزیکی چالش برانگیز استفاده کند. سازمان های دیگر در سال ها و ماه های آینده این فرایندها را تکرار خواهند کرد.

آپولو با قد 177 متر و وزن 72.6 کیلوگرم می تواند وسیله ای با 25 کیلوگرم را بلند کند. همچنین ربات می تواند با یکبار شارژ باتری 4 ساعت کار کند. این ربات با دو دست و دو و همچنین 2 حسگر چشم است. روی سینه ربات مذکور یک نمایشگر نصب شده که اطلاعات مختلفی مانند لوگو شرکت ها را نشان می دهد. صورت ربات نیز یک نمایشگر ال ای دی است که می تواند احساسات دیجیتالی شده را مانند صورت خندان، آیکون ها یا اطلاعاتی مانند وضعیت شارژ باتری را نشان دهد.

از آنجا که ربات دارای باتری است نمی توان آن را با کابل شارژ کرد اما پک باتری را می توان به سرعت عوض کرد و در نتیجه مدت زمان کاهش فعالیت حین تمام شدن شارژ دستگاه، کاهش می یابد.

آپولو ویژگی های ایمنی پیشرفته ای دارد که در صورت رصد اشیا متحرک یا حضور انسان در منطقه دید، متوقف می شود. علاوه بر آن نرم افزار ربات، قابلیت کنترل از راه دور را فراهم می کند و می توان با کمک یک دسته کنترل بازی رایانشی آن را هدایت کرد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا