اخبار سایت

حریم خصوصی کودکان دانمارکی در اینترنت افزایش می‌یابد




دانمارک می‌خواهد سنی که کودکان می‌توانند موافقت خود را با اشتراک گذاری اطلاعات شخصی با شرکت‌های فناوری اعلام کنند را از ۱۳ سال فعلی، به ۱۵ تا ۱۶ سال افزایش دهد. شرکت‌های فناوری همچنین ملزم خواهند شد برای استفاده از اطلاعات شخصی کودکانی که سن پایین‌تری از این دارند، موافقت والدین آنها را دریافت کنند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، مورتن بودسکوف، وزیر کسب و کار دانمارک، همزمان با رونمایی ابتکارهای دولت برای کنترل نفوذ شرکت‌های فناوری جهانی، گفت: غول‌های فناوری باید مسئولیت بیشتری را برعهده بگیرند. ما باید به الگوریتم‌های مبهمی که از روش های دیوانه‌وار برای حفظ کودکان و بزرگسالان در این پلتفرم‌ها استفاده کرده و میزان غیرقابل تصوری از اطلاعات شخصی آنها را جمع آوری می‌کنند، پایان دهیم.

این اقدام پس از آن انجام می‌گیرد که آلمان، محدودیت سنی ۱۶ سال را تعیین کرده و همزمان، کشورهای اروپایی بیشتری از مجارستان گرفته تا لیتوانی و هلند،  قوانین مشابهی را در دست تهیه دارند.

آمریکا روی یک لایحه حریم خصوصی آنلاین کار می‌کند که جمع آوری اطلاعات شخصی افرادی که ۱۶ سال یا کمتر سن دارند را بدون موافقت، ممنوع کرده و شرکت‌ها را ملزم می‌کند به کاربران خردسال اجازه دهند اطلاعات شخصی خود را پاک کنند.

این ابتکارها که تا پایان امسال به قانون تبدیل می‌شوند، بر اساس توصیه گروهی از کارشناسان تهیه شده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، وزارت کسب و کار دانمارک اعلام کرد همچنین تدابیری برای احراز سن در وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها معرفی می‌شود تا کودکان خردسال را از محتوایی که مناسب سن آنها نیست، دور نگه دارد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا