فناوری اطلاعات

برگزیدگان رقابت علمی کنز تقدیر می‌شوند/۶ برگزیده از ۴ کشور



به گزارش خبرنگار مهر، سعید سهرابپور رئیس مسابقات رقابتی کنز امروز در نشست خبری گفت: بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) یک مسابقه علمی با نام کنز (کاربرد دانش و اندیشه برای جامعه) ایجاد کرده که با هدف تعمیق تفکر و ایجاد نوآوری در جامعه دانشگاهی برای رسیدگی به مشکلات جهان اسلام در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود.

رئیس رقابت‌های علمی کنز افزود: در این رقابت علمی دانشمندان، محققان، مبتکران، دانشجویان دانشگاه‌ها و اساتید زیر ۴۵ سال تشویق می‌شوند که ایده‌ها و دستاوردهای علمی و فناوری خود را در قالب یک فایل ویدئویی ارائه دهند.

عضو بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) با تاکید بر گسترش علم و فناوری در جهان اسلام، همراه با اتخاذ رویکردی غیرانتفاعی و حفظ استقلال کامل در دستیابی به اهداف خود، با احترام به پیامبر اکرم (ص) و با پیروی از آموزه‌های اسلام، فعالیت‌های خود را در راستای تقدیر از دانشمندان جهان اسلام و قدردانی از تلاش‌های آن‌ها، همراه با تعلیم دانشمندان آینده در سرتاسر جهان آغاز کرده است.

عضو بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) گفت: این بنیاد سعی در گسترش همکاری، هم‌افزایی و هم‌گرایی در حوزه علم مدرن و فناوری‌های جدید و همچنین الگوسازی از شخصیت‌های برجسته علم و فناوری دارد.

به گفته وی، این مسابقه در شش حوزه مختلف برگزار می‌شود. هر دستاورد علمی و فناوری در قالب ایده، کتاب، مقاله، اختراع، نمونه اولیه یا محصول جدید قابل قبول است.
وی خاطر نشان کرد: در این دوره از رقابت‌ها که در فروردین ماه برگزار شد ۲۰ نفر از ۱۲ کشور انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه تفاوت مسابقات امسال با دو دوره قبلی حضور تیم‌های زیر ۳۰ سال بود، گفت: بنا داریم هر دوره برگزیده از این بخش به عنوان آینده ساز انتخاب کنیم و از آن تقدیر به عمل آوریم.

وی گفت: تاکنون دانشمندان مسلمان با کشورهای غربی ارتباط می‌گرفتند اما بنا داریم به واسطه جایزه و برنامه‌های جانبی، مسلمانان با مسلمانان ارتباط بگیرند.

۶ برگزیده مسلمان از ۴ کشور تقدیر می‌شوند

غلامحسین حلوایی مدیر توسعه همکاری‌های علمی و فناوری بنیاد مصطفی نیز در ادامه این نشست خاطر نشان کرد: در آئین پایانی رقابت کنز که در آخرین روز نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس برگزار می‌شود ۶ برگزیده از ۴ کشور ایران، قطر، آذربایجان و مالزی تقدیر می‌شوند.

وی ادامه داد: در این دوره ۸۸۱ اثر از ۲۲ کشور به دبیرخانه جایزه ارسال شد؛ در این میان ۴۵۰ اثر آزاد و ۴۳۱ اثر مختص به راهکارهای رفع چالش بوده است.

مدیر توسعه همکاری‌های علمی وفناوری بنیاد مصطفی با بیان اینکه چنین مسابقاتی با هدف پژوهش برای حل چالش‌های جهات اسلام است، ادامه داد: دکتر اعظم کرمی؛ دانشیار دانشگاه کرمان در حوزه حوزه الکترونیک و رباتیک، دکتر سینا مظفری؛ استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی، دکتر نور فائزه ابوقاسم؛ دانشیار دانشگاه USM مالزی در حوزه آب، انرژی و محیط زیست، دکتر سیتی فوزیه توها؛ دانشیار دانشگاه بین المللی اسلامی مالزی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و هوش مصنوعی، دکتر ایمان صالح پژوهشگر و دستیار آموزشی دانشگاه قطر در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی، نادر عطایف، پژوهشگر دانشگاه فنی آذربایجان در حوزه الکترونیک و رباتیک (برگزیده بخش آینده سازان) برگزیدگان این دوره از مسابقات کنز بوده اند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا