فناوری اطلاعات

ورود جدی به حل مسایل آبی استان‌ها با استفاده از فناوری‌های نوین



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، نشست بررسی آخرین وضعیت آبی و چالش‌ها و راهکارهای مقابله با معضلات حوزه آب استان گلستان و با حضور محمد همت سرپرست ستاد توسعه فناوری آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی، فناری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، علی‌محمد زنگانه استاندار و ایرج حیدریان مدیرعامل آب و فاضلاب این استان برگزار شد.

همت در این دیدار با تاکید بر اینکه جایگاه ایران در دانش و فناوری آب و فاضلاب در جهان بسیار بالا است، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه عملکرد خوبی داشته‌ و محصولات و خدمات مختلفی تولید و ارائه کرده‌اند.

سرپرست ستاد توسعه فناوری آب، اقلیم و محیط زیست از آمادگی معاونت برای ورود جدی به حل مسائل واقعی مردم از طریق بکارگیری فناوری‌های نوین و دانش‌بنیان، خبر داد و گفت: این آمادگی و توان موجود در معاونت در کنار رویکرد علمی و فناورانه مدیران استانی در حل مشکلات به ویژه مسائل آبی بسیار موثر و مفید خواهد بود.

همت افزود: معاونت علمی با استقبال از چنین رویکردهایی، تمام توان خود را برای کمک به استان‌هایی که علاقه مند ورود به عرصه‌های علمی و فناوری برای حل مسائل مختلف خود باشند، به‌کار خواهد گرفت.

وی در ادامه به معرفی آخرین فناوری‌های توسعه یافته و بومی شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و مجموعه‌های فناور و تحقیقاتی، مرتبط با مسائل آبی استان گلستان پرداخت.

در ادامه این جلسه، علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان نیز با اشاره به اینکه موضوع آب در این استان بسیار با اهمیت و جدی است، گفت: با توجه به اهمیت موضوع آب در استان؛ همه دستگاه‌های اجرایی استان گلستان برای رفع مسائل آبی با یکدیگر همراه شده‌اند و عزم جدی دارند.

در این جلسه تصمیماتی در مورد چگونگی استفاده از فناوری‌های نوین آبی در استان اخذ و هماهنگی‌های لازم برای اجرایی شدن این تصمیمات در اسرع وقت صورت گرفت.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا