فناوری اطلاعات

دستیابی به تولید آنزیم‌ وارداتی کیت‌ها و فرمولاسیون محلول شست‌وشوی قهوه‌سازها



در رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی صندوق نوآوری‌وشکوفایی، ۶ شرکت نوپا محصولات خود را با هدف جذب سرمایه معرفی کردند.

به گزارش ایسنا، چهل و سومین رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی ویژه استارت‌آپ‌های استان لرستان صبح امروز با همت صندوق نوآوری و شکوفایی به صورت حضوری و آنلاین در محل این صندوق برگزار شد و طی آن ۶ استارت‌آپ محصولات خود را در حضور سرمایه‌گذاران معرفی کردند.

این فناوری‌ها به این شرح است:

تجربه گردشگری آنلاین با نرم‌افزار نوپاها

مهدی قاسمی از محققان این طرح گفت: زمانی که ما از آثار تاریخی بازدید می‌کنیم، یکی از سؤالاتی که با آن مواجه می‌شویم، گذشته زندگی در آن دوران است.

وی ادامه داد: در این راستا نرم افزاری را پیاده‌سازی کردیم که با نصب آن در گوشی همراه می‌توان جزئیاتی از آثار تاریخی کشور را دریافت کرد.

قاسمی، راهنمای تور مجازی و ارائه توضیحاتی درباره آثار تاریخی را از مزایای این نرم افزار نام برد.

داشبورد آنلاین باشگاهی

حسام جافری از محققان این طرح، داشبورد آنلاین مدیریت باشگاه‌های ورزشی را از محصولات فناورانه این شرکت فناور نوپا دانست و گفت: در حال حاضر مدیریت باشگاه‌های ورزشی از زمان ثبت‌نام تا روند حضور ورزشکاران در باشگاه‌ها از طریق دستی و کاغذی است و ما در این طرح داشبوردی برای مدیریت دیجیتال در این باشگاه‌ها ارائه کردیم.

وی خاطر نشان کرد: این داشبور یک نرم‌افزار است که کلیه فرآیندهای ثبت نام، تعداد جلسات حضور ورزشکاران در باشگاه، اخذ شهریه و غیره را انجام می‌دهد.

محلول شست‌وشوی دستگاه قهوه‌ساز

واقعی، مدیر فروش این استارت‌آپ گفت: دستگاه‌های قهوه‌ساز بعد از هر شات قهوه باید شسته شوند تا هم عمر دستگاه افزایش یابد و هم عصاره‌گیری و قهوه تهیه شده با آنها، کیفیت بالاتری داشته باشند.

وی ادامه داد: برای این منظور ما به فرمولاسیون محلول شست‌وشوی دستگاه قهوه‌سازی دست یافتیم که مشکلات پودرهای شست و شوی این دستگاه‌ها را مرتفع کرده است.

واقعی، در این باره توضیح داد: پودرهای موجود  به گونه‌ای بر روی دستگاه اثرگذارند که بعد از مصرف باید یک تا دو فنجان قهوه تهیه شده با دستگاه به دور ریخته شود، ولی محلول ما علاوه بر آن که اثر خوردگی بر دستگاه ندارد، می‌توان بعد از شست‌وشو با آن، قهوه تهیه کرد و قهوه تهیه شده قابل آشامیدن است.

عرضه بازی آنلاین

بابک میرزایی، عدم پشتیبانی از زبان فارسی و هزینه بالا را از چالش‌های بازی‌های آنلاین موجود در بازار دانست و گفت: از سال ۹۸ بازی آنلاین با عنوان «ایکس گان» را عرضه کردیم که علاوه بر اعمال استانداردها در آن از گرافیک و نورپردازی مناسب برخوردار است.

تولید آنزیم پایه کیت‌های آزمایشگاهی

دکتر علی غلامی، مدیر عامل این شرکت از تولید آنزیمی خبر داد که این محصول پایه تولید کیت‌های آزمایشگاهی به شمار می‌رود.

وی تشخیص نمونه‌های پزشکی، تشخیص موارد عفونی، تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی را از دیگر کاربردهای این آنزیم نام برد و یادآور شد: نوترکیبی و کانسترکت ژن آنزیم با یک پروموتور و کلونینگ در یک پلاسمید، ترانسفوم پلاسمید در داخل یک باکتری بیانی و تولید یک باکتری آنزیم‌زا، کشت و رشد دادن مداوم باکتری برای تولید آنزیم، تخلیص آنزیم به واسطه HPLC و پروتئین تک شده و اعمال ویژگی Hot Start از جمله مراحل تولید این آنزیم به شمار می‌رود.

غلامی، آنزیم Hot Start را از جمله آنزیم‌های وارداتی به کشور دانست که در کشورهای امریکا، آلمان، چین، انگلستان و کانادا تولید می‌شود.

سیستم‌های هوشمند امنیتی

محمد کرم‌وندی، مدیر عامل این شرکت مستقر در پارک علم و فناوری لرستان، سرور خارجی، عدم انعطاف‌پذیری محصول و پیچیدگی فرآیند استفاده را از چالش‌های سیستم‌های هوشمند امنیتی موجود دانست و گفت: برای رفع این چالش ما سیستم هوشمند امنیتی را پیاده‌سازی کردیم که برای پیاده سازی آن از ماژول‌های اختصاصی و بدون نیاز به ریجستری استفاده شده است.

انتهای پیام

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:ایسنا

دکمه بازگشت به بالا