اخبار سایت

نکات مهمی درباره حفظ حریم خصوصی در تردز




برخی افراد شاید بدون در نظر گرفتن تنظیمات حریم خصوصی، برای دانلود برنامه شبکه اجتماعی جدید تردز (Threads) عجله کرده‌اند. شاید وقت آن باشد بررسی کنید که با نصب تردز، با چه چیزی موافقت کرده‌اید.

هر کسی که از تردز استفاده می‌کند باید هنگام ثبت نام از داده‌هایی که موافقت می‌کند با برنامه به اشتراک بگذارد، آگاه باشد. برنامه تردز متعلق به متا و بسیار جدید است و در تاریخ ۵ جولای در دسترس همگان قرار گرفت.

وقتی نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی را در نظر می‌گیریم، فیس‌بوک، که متعلق به متا نیز است، تا حدودی شهرت نامطلوبی دارد. تردز عمدتا با اینستاگرام مرتبط است. گفته شده این که متا نام و شهرت تردز را به جای فیسبوک با اینستاگرام مرتبط می‌کند، ممکن است تلاشی برای منحرف کردن نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی باشد. 

اگرچه، بخش حریم خصوصی برنامه برای تردز در اپ استور اپل نشان می‌دهد که می‌تواند مجموعه‌ای از اطلاعات را در مورد شما جمع‌آوری کند. این همان چیزهایی است که هنگام ثبت نام در تردز موافقت می‌کنید که به اشتراک بگذارید: اطلاعات مربوط به سلامت و تناسب اندام، اطلاعات مالی، اطلاعات تماس، محتوای کاربری، سابقه جست‌وجوی مرورگر، مصرف دیتا، تشخیص‌های پزشکی، خریدها، لوکیشن‌ها، مخاطبین و تماس‌ها، سابقه جست‌وجو در برنامه، شناسه‌ها، اطلاعات حساس و داده‌های دیگر دسترسی خواهند داشت.

قسمت «داده‌های دیگر» به برنامه اجازه می‌دهد تا داده های متفرقه را جمع‌آوری کند. کریس هاوک، مدافع حریم خصوصی کاربر در پیکسل پرایوسی، به مردم توصیه می‌کند که اگر می‌خواهند از اطلاعاتشان محافظت کنند، تردز را دانلود نکنند.

هاوک گفت: «اگر برنامه‌ای متعلق به متا باشد، اطلاعات شخصی شما را جمع‌آوری می‌کند. حتی تاریخچه جستجوی شما را نیز بررسی می‌کند. متا در حال جمع‌آوری اطلاعات شما و فروش آن به هر کسی است که بابتش پول بدهد.»

هاوک همچنین تاکید کرد که هیچ راهی برای حذف اکانت تردز بدون حذف اکانت اینستاگرام وجود ندارد.

هاوک گفت: «من از کاربران اینستاگرام می‌خواهم که این برنامه را نصب نکنند، اگرچه اگر واقعا به حفظ حریم خصوصی اهمیت می‌دادند، از اینستاگرام یا فیسبوک هم استفاده نمی‌کردند. به علاوه، هیچ راهی برای خروج از این برنامه بدون حذف اکانت اینستاگرام وجود ندارد و اگر این کار را انجام دهید، چطور می‌خواهید عکس گربه‌تان را پست کنید؟»

آرون مندز، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران «PrivacyHawk» در بتانیوز گفت: «باید به مردم اهمیت داده‌هایی را که متا از کاربرانش جمع آوری می‌کند و اینکه «وقتی از برنامه‌های متا استفاده می‌کنید، خودتان به یک محصول تبدیل می‌شوید» یادآوری شود.»

مندز توصیه می‌کند در صورتی که می‌خواهید از برنامه‌های متا استفاده کنید، تنظیمات حریم خصوصی را افزایش دهید.

او افزود: «اگر از آنها استفاده می‌کنید و به حفظ حریم خصوصی خود اهمیت می‌دهید، برای رفتن به تنظیمات حریم خصوصی آن‌ها وقت بگذارید و تنظیمات خصوصی بیشتری نسبت به حالت پیش فرض انتخاب کنید.»

منبع: همشهری آنلاین

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا