اخبار سایت

ايتنا – افزایش ۴۰درصدی بهای بیت‌کوین



علاقه مجدد به بیت‌کوین (بی‌تی‌سی) باعث شده است که قیمت این ارز دیجیتال در دو هفته گذشته نزدیک به ۱۰ هزار دلار افزایش یابد و به بالاترین سطح خود در بیش از ۱۸ ماه گذشته برسد.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، روز پنجشنبه، بیت‌کوین نخستین بار از ماه مه ۲۰۲۲ به بیش از ۳۵ هزار دلار رسید و ارزش کل بازار آن را به بالای ۷۰۰ میلیارد دلار رساند. این سودها به دلیل علاقه مجدد نهادی و نیز امید به این است که رویداد «نصف‌شدن» آتی، رکوردشکنی افزایشی دیگری را درپی داشته باشد.

در این رویداد که قرار است در آوریل ۲۰۲۴ برگزار شود، و بخشی از یک اقدام ضدتورمی است که سازنده آن با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو در زیرساخت بلاک‌چین آن را با کدنویسی سخت تعبیه کرده، تولید بیت‌کوین کاهش می‌یابد.

پلن‌بی، تحلیل‌گر معروف هلندی که پیش‌تر مدل‌های پیش‌بینی قیمتش، الگوهای مربوط به چرخه‌های نصف شدن ارز دیجیتال را برآورد کرده بود، گفت: «بیت‌کوین به نقطه‌ای بی‌بازگشت رسیده و بازار صعودی اجتناب‌ناپذیر است.»‌

«فقط این سوال‌ها می‌ماند که: فومو (ترس از دست دادن فرصت) چه زمانی شروع می‌شود، این بازار صعودی تا کجا بالا می‌رود، و چقدر دوام می‌آورد؟‌»

مایکرواستراتژی (MicroStrategy)‌، شرکت نرم‌افزاری که سرمایه‌گذاری بیت‌کوین را به یکی از راهکارهای اصلی خود در سال‌های اخیر بدل کرده، جزو آن‌هایی است که روی روند بازار صعودی شرط بسته است.

این شرکت آمریکایی در ماه اکتبر، ۱۵۵ بیت‌کوین دیگر را با قیمت میانگین ۲۹ هزار و ۵۸۶ دلار خریداری کرد و مجموع دارایی‌های خود را به ۱۵۸ هزار و ۴۰۰ بیت‌کوین رساند.

مایکل سیلور، از بنیانگذاران مایکرواستراتژی، روز چهارشنبه، طی یک فراخوان عایدی گفت که «ابتکار مثبت نظارتی» و وضوح روزافزون، «برای سرمایه‌گذاران نهادی آسایش بیشتری» برای خرید بیت‌کوین ایجاد می‌کند.

اندرو کانگ، مدیر ارشد مالی مایکرواستراتژی، افزود: «تعهد ما برای خرید و نگهداری بیت‌کوین، به‌ویژه با پشتوانه امیدوارکننده افزایش پذیرش نهادی به قوت خود باقی است.»

«به نظر من، بیت‌کوین به نقطه‌ای بی‌بازگشت رسیده و بازار صعودی (سبز) ناگزیر رخ می‌دهد. فقط این سوال‌ها می‌ماند که: فومو چه زمانی شروع می‌شود، این بازار صعودی تا کجا بالا می‌رود، و چقدر دوام می‌آورد؟

داده‌های اخیر همچنین به این گمانه‌زنی منجر شده که چرخه‌ای جدید برای بازار رمزارز در حال ظهور است که با موجی جدید از سرمایه‌گذاران پیش می‌رود.

متئو گرکو، تحلیل‌گر پژوهش در شرکت سرمایه‌گذاری رمزارز فینکیا اینترنشنال، گفت: «حجم تجمعی روزانه برای دوره ۲۲ اکتبر تا ۲۸ اکتبر، به ۲ هزار و ۴۱۲ میلیارد دلار رسید که بالاترین مقدار ثبت‌شده از پایان مارس است.»

«این افزایش حجم به‌طورعمده به دلیل افزایش فعالیت معامله‌های بیت‌کوین است. حجم کل معامله‌های بیت‌کوین به‌ویژه ظرف هفت روز گذشته، به ۹.۱ میلیارد دلار رسید که نسبت به هفته گذشته ۴۲ درصد و نسبت به دو هفته گذشته ۱۳۹ درصد افزایشی چشمگیر داشته است. این روندها نشانگر ورود تدریجی سرمایه‌گذاران جدید به این بازار است.»‌

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا