فناوری های نوین

اجرای ۲۱ پروژه فناورانه فولاد مبارکه توسط دانش بنیان‌ها



به گزارش خبرنگار مهر، روح الله دهقانی فیروزآبادی در مراسم امضای موافقتنامه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با شرکت فولاد مبارکه و شرکت ملی صنایع مس ایران که امروز با حضور وزیر صمت در خانه فناوری و نوآوری ایران برگزار شد، اظهار کرد: در دوره چهارم معاونت علمی دو رویکرد کاملاً مستقلِ جدی داریم؛ اولین رویکرد، توسعه فناوری با نگاه کاشتن برای آینده است و دومین رویکرد ایجاد ستادهای توسعه اقتصاد دانش بنیان است که هدفش نفوذ فناوری‌های ۲۰-۳۰ سال گذشته در بخش‌های صنعت و اقتصادی واقعی کشور مثل صنعت نفت، سلامت، کشاورزی، معدن و … است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور ضمن اشاره به اینکه برای بار چندم از مجلس شورای اسلامی برای تصویب قانون راهبردی جهش تولید دانش بنیان تشکر می‌کنم، افزود: این قانون باقی الصالحات این مجلس خواهد بود و امیدوارم تمام کسانی که موظف به اجرای این قانون هستند، به آن پایبند باشند.

دهقانی ادامه داد: امروز ۲۶ پروژه فناورانه از سوی فولاد مبارکه پیشنهاد شده که ۲۱ پروژه از نظر فناورانه بودن مورد تأیید معاونت علمی قرار گرفته است. این پروژه‌ها قریب به ۸۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارند که حداقل ۴۰۰ میلیارد تومان از آن از محل منابع قانون جهش تولید دانش بنیان در اعتبار مالیاتی خواهد بود. امیدوارم سال آینده شاهد افتتاح تک تک این پروژه‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه همچنین امروز شرکت ملی مس ۵ قرارداد هوشمندسازی به امضا رساند، خاطرنشان کرد: این جریان در واقع جریان توسعه بازار به عنوان مهمترین رکن نگهدارنده شرکت‌ها است و وقتی برای شرکت‌ها بازار ایجاد می‌شود، آن زمان می‌توانند به آینده و برنامه آتی خود فکر کنند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا