اخبار سایت

ارتباط خطر مرگ با نشستن طولانی مدت پشت میز کار



ایجاد سازوکارهایی در محل کار که مطابق آن برنامه کاری شامل ساعاتی از نشستن و تحرک باشد، به کاهش این خطر مرگ کمک خواهد کرد.

سبک زندگی نشستن های طولانی مدت در زندگی امروز بسیار شایع شده است و در بسیاری از ادارات کارمندان مدت‌های طولانی در یک جا می‌نشینند با اینکه معلوم شده است نشستن‌های طولانی آثار نامطلوبی بر سلامتی دارد.

سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۲۰ دستورالعمل هایی صادر کرد و خواستار کاهش مدت نشستن‌ به علت تبعات این امر شد.

مطالعات قبلی همچنین حاکی از آن بوده است که سطح معینی از فعالیت‌های بدنی روزانه ممکن است تاثیرات زیان‌آور نشستن‌های طولانی را کاهش دهد.

در این مطالعه جدید، دانشمندان تاثیرات نشستن‌های شغلی طولانی مدت بر مرگ و میر ناشی از عوامل مختلف و همچنین مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی را در تایوان بررسی کردند.

این مطالعه شامل حدود ۴۸۱ هزار نفر بدون سابقه بیماری‌های قلبی و عروقی بود. این افراد برای مدت ۱۲ سال بین سال های ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۷ تحت بررسی قرار گرفتند و هر بار پرسشنامه‌ای را پر می‌کردند.

مطالب مرتبط:
– نقش موثر پیاده‌روی سریع، دوچرخه‌سواری و شنا در کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات
– هشدار در مورد استفاده از تلفن در هنگام راه رفتن
– راهکارهایی برای تقویت سمت ضعیف‌تر بدن

حدود ۶۰ درصد این افراد از جمله کسانی بودند که بیشتر اوقات در حالت نشسته هستند. ۱۰ درصد اکثرا در حالت غیرنشسته و ۲۹ درصد در حالت‌های متناوب بین نشستن و غیرنشستن بودند.

در مجموع در مدت ۱۲ سال انجام این مطالعه، حدود ۲۶ هزار نفر از این افراد فوت کردند که از این مرگ و میرها در حدود ۵۷ درصد مربوط به افرادی بود که اکثر اوقات در حالت نشسته بودند. در میان ۵ هزار و ۳۷۱ مرگ و میر مرتبط با بیماری قلبی و عروقی نیز ۶۰ درصد در میان افرادی روی داد که بیشتر اوقات در حالت نشسته بودند.

این تحلیل پس از در نظر گرفتن متغیرهای سن، جنسیت، سطح آموزش، مصرف دخانیات و الکل و همچنین شاخص توده بدنی مشخص کرد افرادی که بیشتر اوقات در حالت نشسته هستند ۱۶ درصد خطر بیشتر مرگ بر اثر عوامل مختلف و همچنین ۳۴ درصد خطر بیشتری برای مرگ بر اثر بیماری‌های قلبی و عروقی دارند.

این میزان خطر مرگ و میر می‌تواند با ایجاد وقفه‌های منظم در حین کار و فعالیت‌های فیزیکی روزانه ۱۵ تا ۳۰ دقیقه‌ای تعدیل شود.

منبع: ایرنا

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا