فناوری های نوین

ساخت خانه ارزان در آلمان با چاپگر ۳ بعدی



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، ساختارهای چاپ سه بعدی همچنان در سراسر جهان محبوب تر می شوند. در همین راستا یک پروژه ساختمان سازی در آلمان در حال انجام است که در آن از فناوری چاپ سه بعدی و الوار استفاده و مسکن های ارزان قیمت فراهم می شود.

شرکت COBOD که چاپگرهای ۳ بعدی می سازد، این پروژه بی‌نام را به عنوان اولین ساختمان مسکونی اجتماعی آلمان با چاپ سه بعدی توصیف کرده است. پروژه در شهر لونن توسط شرکت ساختمان سازی Peri 3D احداث می شود. خانه مذکور شامل ۳ طبقه است که هرکدام ۲ آپارتمان اجاره ای را دربر دارد. در کل ۶ آپارتمان از ۶۱ تا ۸۱ مترمربع در مساحت ۶۵۱ مترمربع ساخته می شود.

البته این سازه اندکی پیچیده تر از ساختمان های چاپ ۳ بعدی است که تاکنون احداث شده اند. دو طبقه نخست آن با کمک پرینتر BOD2 متعلق به شرکت COBOD احداث می شود. از همین مدل اخیرا برای ساخت یک ایستگاه پست در هند و یک خانه ضدزلزله استفاده شده است.

ابزار مذکور فرایند ساخت در محل را با مخلوطی شبیه سیمان انجام می دهد که از یک دماغه کنترل شده توسط ربات به طور لایه به لایه خارج می شود. به این ترتیب پوسته ساختاری دوطبقه اول ایجاد می شود. پیش بینی می شود کل فرایند چاپ حدود ۱۰۰ ساعت طول بکشد.

اما طبقه سوم از الوار و به وسیله کارگران انسانی ساخته می شود. نمای خارجی دو طبقه اول به شکل سیمانی باقی می ماند. اما طبقه بالایی نمایی از چوب خواهد داشت. کارگران انسانی علاوه بر ساخت کف و سقف طبقه سوم از چوب، در وپنجره این طبقه، سیم کشی، لوله کشی و تمام کارهای مورد نیاز را انجام می دهند.

هنوز مشخص نیست چه زمان ساخت این آپارتمان چاپ سه بعدی تکمیل می شود اما مراحل آن همچنان ادامه دارد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا