فناوری اطلاعات

بررسی وضعیت توسعه ارتباطات روستایی و پروژه فیبرنوری



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه دیدارهای هفتگی خود با نمایندگان مردم، با سیداحمد آوائی نماینده مردم دزفول، سید محمد موحد، نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده و غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا، دیدار کرد و وضعیت ارتباطی حوزه‌های انتخابی آنان را مورد بررسی قرار داد.

وزیر ارتباطات در دیدار با نماینده دزفول با اشاره به اینکه از ۱۴۸ روستای بالای بیست خانوار این شهرستان ۱۱۳ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند، گفت: تا دهه فجر سال جاری ۳۵ روستای باقی مانده به اینترنت پرسرعت تجهیز می‌شوند و ارتباطات ۵ روستا نیز ارتقا پیدا می‌کند.

زارع پور در دیدار با نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده نیز با اعلام اینکه ۲۹۹ روستای بالای بیست خانوار این شهرستان‌ها از ۳۰۴ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند، گفت: ۵۱ روستا از این تعداد در دولت سیزدهم تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار گرفتند و ۵ روستای باقی مانده نیز تا آذرماه سال جاری تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی در پاسخ به مشکل عدم پوشش آنتن دهی در جاده دهدشت، پاتاوه نیز تاکید کرد: در صورت تأمین برق در مسیر این جاده ما آمادگی ایجاد ارتباط در این جاده را داریم.

وزیر ارتباطات در ادامه به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ابلاغ کرد که به سرعت وضعیت این جاده بررسی و تحت پوشش ارتباط قرار گیرد.

زارع پور در ادامه، در دیدار با نماینده مردم گرگان و آق قلا نیز، با اشاره به اینکه تمام ۱۷۲ روستای بالای بیست خانوار این مناطق تحت پوشش اینترنت پرسرعت هستند، گفت: برنامه‌ریزی شده که ۳۵ کیلومتر فیبرنوری نیز در این مناطق انجام شود.

وی با اشاره به پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها که در حال انجام است، افزود: این پروژه در تمام شهرهای استان گلستان در حال انجام است و در آینده نزدیک این استان نخستین استانی است که صددرصد شهرهای آن به فیبرنوری و تمام روستاهای آن نیز تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار می‌گیرد.

زارع پور برای بررسی بهتر وضعیت روستاهای تحت پوشش ارتباطات با یکی از اهالی روستای نوچمن گرگان تماس گرفت و وضعیت ارتباطات در این روستا را بررسی کرد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا