اخبار سایت

ایلان ماسک: تسلا پس از کاهش قیمت، رکورد فروش تعداد خودرو را شکست



شرکت خودروسازی تسلا اعلام کرد ۴۶۶ هزار و ۱۴۰ دستگاه خودروی الکتریکی در سه ماهه دوم سال جاری تحویل داده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۸۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

در همین حال این شرکت گفته است که میزان تولیدش را، در مقایسه با بازه زمانی سه‌ماهه سال گذشته، تا نزدیک به ۴۸۰ هزار دستگاه افزایش داده است.

به گزارش ایتنا و به نقل از یورونیوز، ایلان ماسک در اوایل سال جاری گفته بود که معتقد است دنبال کردن سیاست فروش بالاتر با حاشیه سود کمتر، «انتخابی درست» برای این شرکت است. وی اضافه کرده بود تسلا قیمت خودروهای الکتریکی خود را در بازارهایی از جمله ایالات متحده، بریتانیا و چین به منظور رقابت با تولیدکنندگان رقیب کاهش می‌دهد.

کارشناسان می‌گویند انتخاب استراتژیک تسلا عامل اصلی افزایش فروش بوده است. در این استراتژی عرضه تیپ‌های «تسلا مدل ۳» و «تسلا مدل وای» با قیمت پایین‌تر و تعداد بالا‌تر، به این شرکت خودروسازی در گرفتن سهم بیشتر از بازار فروش کمک کرده است.

کاهش قیمت‌های تسلا در چین نیز در موفقیت این استراتژی نقش عمده‌ای ایفا کرده است. چین دومین بازار بزرگ تسلا پس از آمریکای شمالی محسوب می‌شود.

این شرکت در دومین اقتصاد بزرگ جهان، جایی که مجبور به رقابت با سازندگان خودروهای الکتریکی محلی است، قیمت‌های محصولات خود را کاهش داده بود.

 

ایلان ماسک: تسلا پس از کاهش قیمت، رکورد فروش تعداد خودرو را شکست

در ماه آوریل تسلا اعلام کرده بود که هیچ برنامه‌ای برای تثبیت نرخ خودروهای خود ندارد، حتی اگر کاهش مکرر قیمت‌ها باعث کاهش سود دریافتی‌اش شده باشد.

 ماسک در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: «ما یک جنگ قیمت را آغاز نمی‌کنیم، ما فقط قیمت‌ها را کاهش می‌دهیم تا بتوانیم در مقیاس بزرگ مقرون به صرفه باشیم.»

تسلا در گزارش گردش مالی سه ماهه نخست سال جاری گفته بود که با اتخاذ سیاستی مشابه، افزایش فروش را تجربه کرده است. هرچند سود آن شرکت به دلیل کاهش قیمت و هزینه‌های بالاتر مواد اولیه ۲۴ درصد کاهش یافته بود.

گزارش گردش مالی سه‌ماهه دوم تسلا در سال جاری قرار است روز ۱۹ ژوئیه منتشر شود.

پیش‌تر در آخر هفته گذشته خودروسازان بزرگ چینی نیز از افزایش فروش محصولات خود در ماه ژوئن خبر داده بودند. از جمله شرکت خودروسازی «لی-آتو» مستقر در پکن، اعلام کرد که تحویل‌های این شرکت در ماه ژوئن به بالاترین حد خود یعنی ۳۲ هزار و ۵۷۵ عدد رسیده است.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا