فناوری اطلاعات

سازمان سیا چت بات هوش مصنوعی می سازد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، این برنامه که با داده های عمومی موجود آموزش می بیند، منابع داده و پاسخ هایی فراهم می کند تا ماموران بتوانند صحت آنها را تایید کنند.

هدف از این اقدام آن است که جاسوسان آمریکایی راحت تر بتوانند انبوه اطلاعات را بررسی و گزینش کنند. البته باید این امر را در نظر گرفت که ماهیت دقیق داده هایی که عمومی به حساب می آیند، نیز احتمالا چالش هایی در زمینه حریم خصوصی ایجاد کند. زیرا به طور دقیق مشخص نشده داده های عمومی چه مواردی را شامل می شود.

رندی نیکسون مدیر بخش «Open Source Enterprise» سازمان سیا در مصاحبه با بلومبرگ گفت: ما از روزنامه و رادیو به روزنامه و تلویزیون تا روزنامه و تلویزیون کابلی و در نهایت، اینترنت پایه و بعد داده های کلان رسیدیم و این امر در حال گسترش است. ما باید سوزنی را در زمینی مملو از سوزن ها بیابیم.

بخش تحت نظارت نیکسون تصمیم دارد به زودی ابزار هوش مصنوعی را در سازمان های اطلاعاتی آمریکا توزیع کند.

به گفته نیکسون این ابزار به ماموران اطلاعاتی کمک می کند اطلاعات خاصی را جستجو کنند، سوالات تکمیلی بپرسد و انبوه داده را خلاصه کند. در مرحله بعد فرد می تواند با چت بات صبحت کند و سوالاتی بپرسد و پاسخ دریافت کند.

او در این باره می افزاید: ابزار ما می تواند همچنان بدون هیچ محدودیتی به غیر از هزینه ها، رشد کند.

البته سازمان سیا مشخص نکرده از چه ابزار هوش مصنوعی استفاده می کند. هنگامیکه ابزار مهیا شود، ۱۸ آژانس اطلاعاتی آمریکا به آن دسترسی خواهند داشت. اما قانونگذاران و مردم عادی نمی توانند آن را به کار گیرند.

همچنین این ابزار مطابق قوانین حریم خصوصی آمریکا است اما مشخص نیست دولت چگونه از نشت آن به اینترنت یا استفاده از اطلاعاتی که به طور کلی تهیه شده اند، جلوگیری می کند. بارها فاش شده سازمان های فدرال از جمله نیروی پلیس مجوز های قانونی را دور زده و با استفاده از ابزارهای تجاری انبوهی از داده مانند موقعیت مکانی موبایل را خریده اند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا