اخبار سایت

استقبال کاربران از آیفون ۱۵ پرو مکس




داده‌های شرکت تحقیقاتی کانترپوینت ریسرچ نشان می‌دهد در چین که بزرگترین بازار خارجی اپل است، زمان انتظار برای آیفون ۱۵، چهار برابر شده است. از سوی دیگر، محققان دریافتند زمان انتظار پیش سفارش آیفون ۱۵ پرو مکس که مدل رده بالای این گوشی است، افزایش زیادی پیدا کرده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، ارتقاهای قابل توجهی که در هر دو مدل صورت گرفته، باعث افزایش تقاضا برای این گوشی‌ها شده است و تقاضا برای دو مدل دیگر شامل آیفون ۱۵ پلاس و آیفون ۱۵ پرو را تحت الشعاع قرار داده و این دو مدل شاهد کاهش زمان انتظار بوده‌اند.

 آرچی ژانگ، تحلیلگر کانترپوینت در این باره گفت: انتظار داشتیم که زمان انتظار مدل استاندارد آیفون ۱۵ در چین بسیار کمتر شود و شاید به اندازه سال گذشته باشد و تا جایی که به مدل گران‌تر آیفون ۱۵ پرو مکس مربوط می‌شود، این مدل همچنان محبوب‌ترین آیفون در چین است و زمان‌های انتظار طولانی برای خرید آن، منعکس کننده این حقیقت است.

زمان‌های تحویل طولانی‌تر، به افزایش قیمت‌های فروش مجدد منجر نشده است و محققان گزارش روز جمعه بلومبرگ را تایید کردند که مدل‌های آیفون در چین اندکی قیمت بالاتر دارند و در واقع، بخشی از تقاضا از سوی کسانی است که به دنبال تعویض گوشی خود هستند.

ایوان لام، تحلیلگر کانترپوینت گفت: در سالی که شاهد کاهش تقاضا برای خرید گوشی‌ بوده‌ایم، انتظار می‌رود که برنامه تعویض گوشی، نقش مهمی در کاهش موانع روانی برای کسانی ایفا کند که به نظاره خرید گوشی‌های جدید نشسته اند.

در این بین، خبرگزاری پی تی آی به نقل از مقامات دولتی گزارش کرد اپل قصد دارد تولید خود در هند را تا پنج سال آینده، بیش از پنج برابر کند.

یک مقام دولتی آگاه به پی تی آی گفت: تولید این شرکت در هند در سال مالی گذشته، از هفت میلیارد دلار فراتر رفت و اپل تولید ۴۰ میلیارد دلاری را هدف گرفته است.

اپل در هند آیفون‌ تولید می‌کند و برنامه‌هایی برای شروع تولید ایرپاد در این کشور در سال میلادی آینده دارد. این شرکت آمریکایی برای اولین بار، آیفون ۱۵ ساخت هند را در روز آغاز فروش جهانی این گوشی در ماه میلادی جاری، عرضه کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، راجیو چاندراسخار، وزیر فناوری هند، پیش از این به تلویزیون بلومبرگ گفته بود این کشور به دنبال توسعه صنعت الکترونیک خود به ۳۰۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۶ است تا از توسعه تولید تلفن‌های هوشمند و تلاش جهانی برای ریسک‌زدایی از زنجیره‌های تامین مستقر در چین، بهره ببرد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا