اخبار سایت

پایان پشتیبانی از Microsoft Exchange Server اعلام شد



مایکروسافت یکی از بزرگترین غول‌های تکنولوژی در جهان به شمار می‌رود که توسعه‌دهنده سیستم‌عامل ویندوز و بسیاری دیگر از نرم‌افزارهای مورد استفاده کاربران رایانه‌های ویندوزی همچون مجموعه برنامه‌های مایکروسافت آفیس است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، شرکتی که سرانجام مایکروسافت شد، نخستین بار توسط بیل گیتس(Bill Gates) و پل آلن(Paul Allen) در البوکرکی نیومکزیکو در سال ۱۹۷۵ تأسیس شد. نخستین نسخه سیستم عامل توسعه داده شده از سوی مایکروسافت، ویندوز۱.۰ بود که یک سیستم‌عامل ۱۶ بیتی بود.

در واقع آنچه باعث شد مایکروسافت اکنون یک افسانه باشد، از الهام گرفتن از ایده پل آلن به وجود آمد. در سال ۱۹۷۵ بیل گیتس دانشجوی کارشناسی دانشگاه هاروارد بود و پل آلن به عنوان یک برنامه نویس برای شرکت هانی‌ول(Honeywell) کار می‌کرد.

در این راستا به تازگی شرکت مایکروسافت در تاریخ ۹ ژانویه ۲۰۲۳ پایان پشتیبانی از محصول Microsoft Exchange Server ۲۰۱۹ که بر روی سرورهای محلی (On-Premises) نصب می‌شود را اعلام کرد.

مایکروسافت اعلام کرده است که از این تاریخ به بعد درخواست‌های مربوط به رفع نقص‌های امنیتی و درخواست‌های تغییر طراحی را نخواهد پذیرفت، اما همچنان به‌روزرسانی‌های امنیتی جهت رفع آخرین مشکلات امنیتی کشف‌شده را منتشر کرده و در اختیار کاربران این محصول قرار می‌دهد.

 بنابه گفته مدیر بازاریابی محصولات Microsoft Exchange: ” Exchange Server ۲۰۱۹ در دوره پشتیبانی گسترده قرار دارد. دو به‌روزرسانی دیگر برای Exchange Server ۲۰۱۹  وجود دارد و در مراحل نهایی آزمون و اعتبارسنجی است و هنگامی که این فرآیند به پایان برسد، منتشر خواهد شد.

اگرچه مایکروسافت تاکنون راهنمایی و راهکارهایی در خصوص پایان کار Exchange ۲۰۱۹ ارائه نداده و هنوز نسخه جدیدی از Exchange Server برای محیط‌های محلی منتشر نکرده است؛ اما به زودی جزئیات بیشتری از آینده این نرم‌افزار منتشر خواهد شد؛ البته Exchange Server ۲۰۱۶ نیز پس از رسیدن به تاریخ پایان به‌روزرسانی‌های اصلی خود در اکتبر ۲۰۲۰، تا اکتبر ۲۰۲۵ تحت پشتیبانی گسترده است.

بنابراین طبق اعلام مرکز امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای (ماهر) توصیه می‌شود کاربران این محصولات، یا به  Exchange Server ۲۰۱۹ (تا مه ۲۰۲۵) مهاجرت و یا از راهنمایی‌ها و آموزش‌های مربوط به مهاجرت به Microsoft ۳۶۵ که شرکت مایکروسافت در سایت مستندات خود ارائه داده استفاده کننده، همچنین راهنمایی‌هایی برای مدیران جهت تصمیم‌گیری در مسیر مهاجرت به Exchange Online ارائه شده است.

گفتنی است بازار سهام مایکروسافت روز جمعه، برای اولین بار از سال ۲۰۲۱، معاملات را بالاتر از ارزش سهام اپل به پایان رساند و این غول نرم افزاری را به باارزش‌ترین شرکت جهان تبدیل کرد. سهام اپل روز جمعه ۰.۲ درصد و سهام مایکروسافت یک درصد افزایش یافت. طبق داده‌های شرکت مالی  LSEG، به این ترتیب، ارزش بازار مایکروسافت، به ۲.۸۸۷ تریلیون دلار رسید که بالاترین میزان تاکنون است.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا