اخبار سایت

نسخه‌ بتای واتس‌اپ با قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید



وب‌سایت وابتااینفو ابتدا بر اساس تغییراتی که در نسخه  ۲.۲۳.۱۱.۱۵ بتا این اپلیکیشن برای اندروید دیده شد، اعلام کرد که این سیستم نام کاربری به کاربران امکان می‌دهد نام منحصر‌به‌فردی را برای حساب برای خود انتخاب کنند.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپدنت، این ویژگی ممکن است به کاربران امکان دهد در آینده به جای شماره تلفن از طریق نام کاربری همدیگر را پیدا کنند؛ در این حالت انتظار می‌رود گفت‌وگو‌ها به صورت سرتاسری رمزگذاری شود (End-to-End Encription).

آزمونگرهای بتا نسخه ۲.۲۳.۱۱.۱۵ این اپلیکیشن ویژگی جدید اشتراک‌گذاری صفحه نمایش را نیز یافته‌اند که بر اساس گزارش‌ها، به کاربران امکان می‌دهد محتویات صفحه‌شان را طی تماس ویدیویی به اشتراک بگذارند و امکان ضبط بخش‌هایی از تماس را نیز فراهم می‌کند.

برخی آزمونگرها نیز گزارش دادند که ویژگی «بایگانی وضعیت» را یافته‌اند که مختص حساب‌های تجاری است و به کاربران امکان می‌دهد وضعیت‌ (Status) واتس‌اپ خود را پس از ۲۴ ساعت بایگانی کنند و بعد در آینده دوباره آن‌ها را به اشتراک بگذارند.

گویا این ویژگی‌ها در دست توسعه‌اند و هنوز در دسترس تمامی آزمونگرها قرار ندارند. این ویژگی‌ها احتمالا به‌تدریج به کاربران عرضه می‌شوند.

سایر تغییرات شامل «ویژگی یادآوری رمز عبور» جدید برای پشتیبان‌‌های رمزگذاری سرتاسری واتس‌اپ برای سیستم عامل‌های آی‌اواس و اندروید و پشتیبانی بهبودیافته برای پیش‌نویس‌های پیام است.

انتظار می‌رود ویژگی دوم به کاربرانی که احتمالا پیام‌های ناتمام را در میانه مکالمه فراموش می‌کنند، کمک کند.

این برنامه که متعلق به شرکت متا است، پیش‌تر وجود پیام را زیر پیش‌نویس‌ها در نوار چت نشان نمی‌داد و این نشانگر جدید پیام‌های ناتمام در بالای فهرست چت ممکن است به کاربران امکان بدهد این موضوع را متوجه شوند.  

برخی کاربران با دانلود نسخه به‌روزرسانی ۲.۲۳.۱۱.۱۵ بتا برای اندروید ممکن است چند تغییر کوچک را در نوار ناوبری پایین واتس‌اپ مشاهده کنند.

به‌نظر می‌رسد یک نمایانگر جدید و یک پیام حین تماس تصویری به کاربران کمک می‌کند صفحه نمایش خود را به اشتراک بگذارند.

این ویژگی هرآنچه را روی صفحه نمایش نشان داده می‌شود، ضبط ‌می‌کند و آن را با گیرنده به اشتراک می‌گذارد.

چنانچه گیرنده از نسخه قدیمی واتس‌اپ استفاده کند، ممکن است نتواند محتوای صفحه اشتراک‌گذار را دریافت کند.

با این حال، دسترسی گسترده‌تر احتمالی به این ویژگی هنوز نامشخص است؛ چون ممکن است در تماس‌های گروهی بزرگ کار نکند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا