فناوری های نوین

ربات های ارسال غذا هدف سرقت قرار می گیرند



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، ربات های ارسال غذا و خواروبار راهی ایده آل برای رساندن محموله های خوراکی به مشتریان هستند.

شرکت های مختلفی مانند استارت آپ استونیایی «بولت» وارد این حوزه شدند. این شرکت در ژوئن ۲۰۲۳ میلادی ارسال غذا به در خانه های مردم در تالین را با ناوگانی از ربات ها آغاز کرد. این تحول با شراکت با موسسه رباتیک «استارشیپ تکنولوژیز» در ۲۰۱۹ میلادی آغاز شد و شرکت ناوگان ربات های خودکار خود را به کالج های سراسر آمریکا نیز فرستاد.

اما فعالیت چنین ربات هایی همیشه با چالش هایی نیز روبرو بوده است. اخیرا افرادی در آمریکا این ربات ها را تخریب یا از آنها سرقت می کنند و در نتیجه احتمال خسارت به کسب وکار شرکت های ناظر بر ربات ها وجود دارد و رستوران ها و فروشگاه های خواروبار را وادار می کند تا سفارش هایشان را تغییر دهند.

در همین راستا در اوایل ماه جاری نشریه KTLA5 در لس آنجلس از ویدئوهای فراگیری خبر داد که در آنها افراد با لگد زدن و اجبار در ربات های ارسال محموله را باز می کردند تا محتوای داخل آن را سرقت کنند یا به ابزار آسیب برسانند. خوشبختانه شرکت تهیه کننده سرویس محموله سرقت شده را جبران می کند.

استیو آویلا مدیر عامل بلو جم کافه در هالیوود در این باره می گوید: ما باید غذا را دوباره تهیه کنیم اما خوشبختانه هزینه آن را دریافت می کنیم. متوجه هستیم که شرکت های ارسال محموله از این رفتارها آسیب می بینند به خصوص آنکه به نظر می رسد ربات های تحویل محموله بسیار گرانقیمت هستند.

در این میان شرکت هایی دیگر مانند استارشیپ تکنولوژیز چند اقدام حفاظتی برای مقابله با وندالیسم و سرقت از ربات ها انجام داده اند.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرده است: اگر فردی سعی کند ربات ها را متوقف کند، ابزارها سعی می کنند آنها را دور بزنند یا به طور محترمانه از افراد می خواهند از سرراه شان کنار بروند. اگر وضعیت بدتر یا ربات دستکاری شود، ربات ها بوق هشداری پخش می کنند و هرگونه رویدادی گزارش می شود. ربات های ما در تمام موارد قفل هستند و ۱۲ دوربین دارند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا