اخبار سایت

عربستان از برنامه ساخت یک اقامتگاه و پناهگاه طبیعی جدید رونمایی کرد


نئوم عربستان سعودی به‌عنوان سرمایه‌گذار این پروژه اعلام کرده است که در این پروژه بزرگ گردشگری که زاردون نام دارد، یک پناهگاه بازسازی‌شده و مملو از گیاهان و حیوانات بومی با گستردگی چهار کیلومتر مربع، ایجاد خواهد شد. این پروژه دارای یک استراحتگاه منحصربه‌فرد مبتنی بر طبیعت است که چهار ساختمان فوق‌العاده باشکوه در آن ساخته می‌شود.

ابرپروژه نئوم اعلام کرد که در پروژه زاردون صخره‌های مرجانی را بازسازی کرده و با معرفی حیوانات بومی مانند اویکس عربی، چشم‌اندازی از طبیعت را احیا می‌کند. زاردون که از دامنه‌های کوه تا ساحل امتداد دارد، شامل سه هتل خواهد بود که در مجموع ۱۰۰ اتاق و سوئیت و یک رصدخانه ۳۶۰ درجه‌ای در آن وجود خواهد داشت که منظره‌ای از دره تا دریا را برای گردشگران به نمایش در خواهد آورد.

زاردون همچنین دارای پیست‌های پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در کوهستان است و صخره‌نوردی، انواع ورزش‌ها و فعالیت‌های تفریحی دیگر از جمله تماشای ستاره‌ها، مدیتیشن و یوگا را به گردشگران ارائه می‌دهد. علاوه بر این، از مهمانان نیز دعوت می‌شود تا در برنامه‌های آموزشی و میدانی در زمینه حفاظت از محیط زیست و احیای حیات وحش شرکت کنند.

ابرپروژه نئوم اعلام کرد که سیاست‌های زاردون همه جنبه‌های نظارت بر محیط‌زیست را مد نظر قرار داده است و این شامل ایجاد مجموعه‌ای برای حمایت از زیستگاه‌های متنوع می‌شود. زاردون در امتداد ساحل خود صخره‌های مرجانی و دیگر جانداران دریایی در خلیج عقبه را خواهد داشت و نئوم برای حفاظت و حمایت از آن‌ها تلاش خواهد کرد.

 

رئیس منطقه محیط زیستی نئوم، دکتر پل مارشال، در مصاحبه‌ای اختصاصی در اوایل ماه جاری به العربیه انگلیسی گفت که در حال حاضر، برای حفاظت از محیط‌ زیست در سراسر دریای سرخ و خلیج عقبه تلاش‌های گسترده‌ای انجام می‌شود و کارشناسان از هوش مصنوعی برای ردیابی گونه‌های دریایی حیات وحش بومی استفاده می‌کنند. این منطقه، از صخره‌های مرجانی محافظت کرده و بازسازی بخش‌های مختلف آن را تسریع بخشیده است.

نئوم عربستان سعودی در تلاش است تا جمعیت گونه‌های کمیاب و حیات دریایی را در پروژه‌ آینده‌نگر تجاری و گردشگری، از لاک‌پشت‌های دریایی گرفته تا شاهین‌های دوده‌ای، دوگونگ‌ها و دلفین‌ها افزایش دهد تا زاردون را به مهم‌ترین مقصد گردشگران محیط زیستی تبدیل کند.

زاردون آخرین پروژه اعلام‌شده از طرف نئوم است. این شرکت پیش از این، پروژه‌های نئوم از جمله شهر عمودی و مرکز تجاری اوکسیژن را  معرفی کرده بود.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا