اخبار سایت

ماسک و زاکربرگ در صدر برندگان افزایش ثروت




بر اساس داده‌هایی که توسط بلومبرگ جمع‌آوری‌ شده است، هر کدام از اعضای شاخص میلیاردرهای بلومبرگ در شش ماه گذشته، به طور میانگین روزانه ۱۴ میلیون دلار ثروت تولید کرده است. این بهترین نیمه سال برای میلیاردرها از نیمه دوم سال ۲۰۲۰ بود که اقتصاد در حال احیا از رکود ناشی از پاندمی کووید بود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، این رشد ثروت با صعود گسترده بازار سهام همزمان شد، زیرا سرمایه‌گذاران پیامدهای افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی، جنگ در اوکراین و بحران در بانک‌های منطقه‌ای را نادیده گرفتند. شاخص “اس اند پی ۵۰۰”، رشد ۱۶ درصدی و “نزدک ۱۰۰  رشد ۳۹ درصدی داشت و با تب سرمایه گذاران برای هوش مصنوعی که از رشد سهام شرکتهای فناوری پشتیبانی کرد،  بهترین نیمه اول سال خود را داشته باشند.

در حالی که ایلان ماسک و مارک زاکربرگ درباره برنامه مبارزه در قفس صحبت می‌کنند، مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا، از نظر دلاری در صدر قرار گرفت. ایلان ماسک که ثروتمندترین فرد جهان است، از ابتدای سال میلادی جاری تا ۳۰ ژوئن، ۹۶.۶ میلیارد دلار به دارایی خالص خود اضافه کرد، در حالی که مارک زاکربرگ، مدیر عامل شرکت متا پلتفرمز، ۵۸.۹ میلیارد دلار به ثروت خود افزود.

دارایی خالص گوتام آدانی، بیشترین کاهش را در مدت شش ماهه داشته و ۶۰.۲ میلیارد دلار از دست داد. آدانی که رئیس گروه آدانی است، همچنین بزرگترین ضرر یک روزه را در میان میلیاردرها تجربه کرد و در ۲۷ ژانویه پس از آن که شرکت هیندنبورگ ریسرچ، شرکت او را به کلاهبرداری در حسابرسی و دستکاری سهام، متهم کرد حدود ۲۰.۸ میلیارد دلار از دست داد. این ادعا از سوی آدانی رد شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، افزایش ثروت ماسک در ژوییه هم ادامه پیدا کرد و با رشد ۶.۹ درصدی سهام تسلا در روز دوشنبه در نیویورک، ۱۳ میلیارد دلار دیگر به ثروت او اضافه شد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا