اخبار سایت

نخستین گروه کاربران درباره هدست واقعیت‌افزوده اپل ویژن‌پرو چه می‌گویند؟


این هدست که سه‌هزار و ۴۹۹ دلار قیمت دارد، از روز جمعه برای پیش‌سفارش باز می‌شود و سپس در ۲ فوریه به فروش گذاشته خواهد شد؛ اگرچه انتظار می‌رود مقدار عرضه آن‌ها کم باشد.

با این همه، با باز شدن پیش‌سفارش‌ها تعداد محدودی از افراد عملا قادرند از هدستی استفاده کنند که اپل از مردم دنیا می‌خواهد سه‌هزار و ۴۹۹ دلار بابت آن هزینه کنند. این شرکت بلافاصله پس از رونمایی، چند معرفی‌ــ از جمله برای ایندیپندنت‌ــ‌ انجام داد و آن را به صورت محرمانه برای توسعه‌دهندگان نمایش داد، اما تعداد کمی افراد بیرون از اپل طی مدت زمانی قابل‌توجه یا در یک روز عادی‌شان از آن استفاده کرده‌اند.

اپل اکنون نمایش دیگری را برای منتقدان و تحلیلگران ارائه کرده و برخی تجربیات را هم نشان داده‌ است که بخشی از پیش‌نمایش اولیه نبوده‌‌اند. برای نمونه، کاربران تماشای تجارب ویدیویی سه‌بعدی از شرکت‌هایی مانند دیزنی را توضیح دادند.

به طور کلی، نخستین بررسی‌ها تا حد زیادی مثبت بودند و تحلیلگران شفافیت نمایشگر و سیستم‌های ردیابی چشم و دست را تحسین کردند.

هرچند وزن و حس سنگینی هدست در خصوص راحت بودن روی سر گذاشتن آن به مدت طولانی نگرانی‌هایی ایجاد کرده است.

ویکتوریا سانگ از وب‌گاه ورج نوشت: «مانند هر هدست واقعیت مجازی دیگری آن را احساس می‌کنید که روی سرتان می‌نشیند و وقتی آن را بر‌می‌دارید، مدل موهایتان را خراب می‌کند». او نوشت: (اگر شما هم مثل من موهای بلندی داشته باشید، جمع شدن آن را در پشت هم حس خواهید کرد.)

 

چرلین لو از انگجت به طور مشخص گفت که این هدست در نهایت شروع به ایجاد درد در سر و صورت او کرده است. او نوشت که این هدست بندی دارد که کشیده می‌شود و به پشت سر می‌رود.

او نوشت: «پهن، شیاردار و نرم بود و من در ابتدا فکر می‌کردم بسیار راحت خواهد بود. اما ۱۵ دقیقه پس از تجربه‌ام، احساس می‌کردم که دستگاه سنگینی می‌کند و پنج دقیقه بعد، درد داشتم.»

او گفت که اپل یک بند با دو حلقه از جمله یک حلقه که روی سر قرار می‌گیرد، ارائه می‌دهد که سبب می‌شود «از نظر توزیع وزن بسیار بهتر احساس شود و مدام روی موهایم نمی‌لغزد».

همکار او، دانا وولمن، نیز نگرانی‌هایی را در خصوص روند روی سر گذاشتن آن ابراز کرد و نوشت که این هدست به تنظیم و تغییر بالشتک‌های صورت نیاز دارد تا هم راحت باشد و هم صفحه نمایش شفاف شود.

این بررسی‌های عملی جدید همچنین نخستین باری محسوب می‌شد که اپل در آن، آشکارا به مردم امکان داد نمایشگر آی‌سایت را که جلو هدست قرار دارد ببینند و سرنخ‌هایی را از آنچه داخل آن می‌گذرد، ارائه می‌دهد. سانگ نوشت دانستن اینکه صفحه نمایش به همه در بیرون نشان داده می‌شود، این تجربه را «عجیب» کرد.

«همه این‌ها قابل‌قبول اما عجیب است که هدست را روی سر بگذارید و در واقع ندانید که در آن صفحه جلویی چه رخ می‌دهد‌ــ عجیب است که واقعا درک و حسی از شکل ظاهری‌تان نداشته باشید. و حتی عجیب‌تر این است که نگاه کردن به افراد در دنیای واقعی می‌تواند سبب شود که آن‌ها در دنیای مجازی شبح‌مانند ظاهر شوند.»

«مدت زیادی طول می کشد تا نشانه‌ها و آثار اجتماعی این موضوع مشخص شود.»

کاربران اولیه این هدست کمی هم از صفحه کلید مجازی روی هدست که جلو صورت افراد معلق است و به آن‌ها امکان می‌دهد با انگشتانشان تایپ کنند، شکایت داشتند. بررسی‌کنندگان اولیه آن را «بدریخت و ناخوشایند» و نیازمند اصلاح خواندند، زیرا کلیدها کلمات را به‌درستی و با دقت انتخاب نمی‌کردند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا