فناوری های نوین

تامین سلامت جوی پروازها با محصولات دانش بنیان ایرانی



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، شرکت دانش بنیان آرسین تابش نگاران فناور از جمله مجموعه های دانش بنیانی است که در حوزه های کاری سازمان هواشناسی کشور به کمک این سازمان آمده است.

سنجنده PVR که با اتکا به دانش بومی در این شرکت طراحی و ساخته شده، عملیات پرواز را در زمانی که شعاع دید افقی در پی وقوع یک یا چند پدیده مخاطره آمیز جوی به شدت کاهش می یابد، میسر میکند.

این سنجنده هم برای استان های مرطوب که روزهای زیادی از سال را با مه گرفتگی درگیر هستند و هم برای استان های کویری که به انواع پدیده های خاکدار گرفتار هستند، مناسب است.

این شرکت یک محصول کاربردی دیگر در حوزه هوانوردی تولید کرده که به بهبود عملیات پرواز در شرایط بد آب و هوایی کمک میکند. «سیلورمتر» ساخت این شرکت با اندازه گیری ارتفاع ابر به خلبان کمک می کند تا در موقع نشست و برخاست هواپیما باند فرودگاه ها را به خوبی شناسایی کند.

گفتنی است که سازمان هواشناسی کشور، برای حمایت از تولید داخل و توسعه فناوری بومی با ۹ شرکت دانش بنیان برای تامین تجهیزات و خدمات فنی هواشناسی با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری همکاری دارد.

تجهیزات هواشناسی، پایه و اساس دستیابی به مهمترین اهداف سازمان هواشناسی یعنی پایش وضع هوا و تغییرات اقلیم، کمک به حفظ جان و مال مردم از خطر پدیده های مخرب جوی و تلاش برای آسایش مردم در حوزه آب و هوا است.

صنعت هوانوردی، یکی از بزرگترین دریافت کننده های خدمات تخصصی هواشناسی در دنیاست که تمام فعالیت های آن در گرو دسترسی به خدمات دقیق هواشناسی است.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا