فناوری های نوین

سرمایه‌گذاری صندوق های پژوهش و فناوری بر اولویت‌های نظام سلامت



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی در نشستی که با حضور مدیران عامل صندوق های پژوهش‌ و فناوری برگزار شد با بیان این مطلب، تصریح کرد: اکیدا توصیه می‌شود در حوزه سلامت در تولید محصولاتی سرمایه گذاری شود که نیاز بازار و نظام سلامت را رفع کند.

وی با اشاره به اینکه اولویت های سلامت در حوزه دارو، مواد اولیه، تجهیزات پزشکی تهیه و ابلاغ شده است، عنوان کرد: صندوق های پژوهش و فناوری هنگام سرمایه گذاری می‌توانند از معاونت تحقیقات و دفتر توسعه فناوری سلامت استعلام کنند که آیا محصولی که قصد سرمایه گذاری روی آن را دارند جزو اولویت های نظام سلامت در کشور هست یا خیر؟! وجود محصول یا خدمت در لیست اولویت ها تضمین کننده بازار آینده محصول است و موفقیت سرمایه گذاری انجام شده را در پی دارد.

پناهی با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه های مورد تاکید معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت یکی از ضروریات است، گفت: صندوق های پژوهش و فناوری با استفاده از مشورت افراد توانمند و بهره برداری از زیرساخت های موجود می‌توانند منافع بیشتری را نصیب کشور و شرکت های فعال در حوزه سلامت کنند معاونت تحقیقات نیز در این مسیر آماده همکاری است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت عنوان کرد: حمایت های صندوق‌ها باید هدفمند باشد و در راستای توانمندسازی افراد و شرکت ها باشد و نیازی از کشور را رفع کند.

پناهی خطاب به مدیران عامل صندوق های پژوهش و فناوری اظهار داشت: شما حامیان علم و فناوری در کشور هستید هر حمایت صندوق ها باید از مسیر پژوهش گذشته باشد و به تولید یک فناوری و در نهایت ثروت زایی منجر شود. آن گروه از فناوری هایی برای کشور مفید است که پشتوانه علمی داشته باشد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا