اخبار سایت

عمر گوگل پادکست تمام شد!



گوگل پاییز گذشته، اعلام کرده بود اپلیکیشن «گوگل پادکست» را در سال ۲۰۲۴ تعطیل کرده و «یوتیوب موزیک» را به خانه جدید پادکست‌ها تبدیل می‌کند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، اپلیکیشن پادکست، جدیدترین محصولی است که چرخه گوگل را طی می‌کند. این شرکت همیشه یک سرویس جدید را با زبانی پرطمطراق و این که چطور با ماموریت این شرکت در سازماندهی و در دسترس قرار دادن اطلاعات جهان مطابقت دارد، معرفی می‌کند، سپس به سرعت چند ویژگی جدید را به آن اضافه کرده و ظاهرا بلافاصله آن را فراموش می‌کند و در نهایت، رقیبی در یک بخش دیگر شرکت راه اندازی می‌کند و بی ارزش کردن آن و توجه به رقیب جدید را شروع می‌کند. سپس، سرانجام آن اپلیکیشن را برای همیشه تعطیل می‌کند. قبرستان گوگل مملو از اپلیکیشن‌هایی نظیر ریدر، دوئو، اینباکس، الو، والت و اپلیکیشن‌های بی‌شمار دیگری است که فرآیند چرخه گوگل را طی کرده‌اند.

بر اساس گزارش ورج، گوگل می‌گوید تنها به شرایط بازار پاسخ می‌دهد و یوتیوب، مکان بسیار محبوب‌تری برای یافتن پادکست‌ها نسبت به «گوگل پادکست»  است. مطمئنا شواهدی از اثبات این ادعا وجود دارد. گوگل در اطلاعیه تعطیلی خود در سپتامبر، به آماری از شرکت تحقیقاتی ادیسون استناد کرد که بر اساس آن، حدود ۲۳ درصد از شنوندگان پادکست در آمریکا، می‌گویند یوتیوب، پلتفرم اصلی آنها برای گوش کردن به پادکست است در حالی که این رقم برای «گوگل پادکست»، چهار درصد است.

گوگل برای افزایش قدرت رقابت «یوتیوب موزیک» با اسپاتیفای، اپل موزیک و آمازون موزیک، به تدریج کاربران را از محصولات قدیمی به این سرویس هدایت می‌کند. «یوتیوب موزیک» در سال ۲۰۲۰، استراتژی انتقال مشابهی را عرضه کرد تا شنوندگان موسیقی را از «گوگل پلی موزیک» پیش از تعطیلی آن در همان سال، منتقل کند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا