اخبار سایت

تا سال ۲۰۴۰ شاید بتوانید غذاها را به‌صورت مجازی بچشید



در گزارشی تازه به سفارش دلیورو‌، شرکت آنلاین تحویل غذا در بریتانیا‌، پیش‌بینی شده است در ۲۰ سال آینده می‌توانیم برنامه‌های غذایی کاملا شخصی و منطبق با نیازهای تغذیه‌ای‌ فردی‌مان داشته باشیم.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، شاید این امکان فراهم شود که با استفاده از تلفن هوشمند، غذا را قبل از این‌که زنگ بزنیم و سفارش بدهیم، به‌صورت مجازی بچشیم و غذای سالم و مغذی را انتخاب کنیم.

در این گزارش آمده است شاید اپلیکیشنی شبیه «فناوری تنفس» ساخته شود که بررسی دقیق غذاها را از طریق تنفس روی تلفن هوشمند ممکن کند.

 شاید هوش مصنوعی برنامه‌های غذایی متناسب با فیزیولوژی فرد تنظیم کند و رفیقی مادام‌العمر شود که آنچه را می‌خوریم بررسی و تنظیم می‌کند.

 

پیش‌بینی دیگر این است که با استفاده از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، بشود افراد گریزان از سبزیجات را فریب داد تا فکر کنند به‌جای سبزیجات دارند شکلات و شیرینی می‌خورند.

اگر کسی بخواهد از میزان مصرف نوشیدنی‌های الکلی بکاهد، شاید راه‌حل شربت «شراب» باشد که عطر و مزه‌اش شبیه شراب واقعی است.

علاوه بر این، پیش‌بینی‌ می‌شود تا سال ۲۰۴۰، استفاده از جایگزین‌های مواد غذایی اصلی مانند ذرت‌ــ از قبیل تاج‌خروس، ذرت خوشه‌ای، گندم خراسان، گندم تک‌دانه و گندم وحشی‌ــ رایج شود.

پیش‌بینی دیگر ساخت محصولات زیبایی خوردنی است، که می‌تواند اقلامی مانند بستنی ضدپیری و همین‌طور غذاهای تنظیم هورمون و افزایش دوپامین را شامل شود.

این گزارش همچنین پیش‌بینی می‌کند در آینده مهمانی‌های شام در واقعیت مجازی برگزار شود که به افراد امکان می‌دهد سناریوهای خیالی خلق کنند و شاید چهره‌های مشهور در آن‌ها حضور داشته باشند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا