اخبار سایت

حمله سایبری کره‌شمالی به تراشه‌سازی کره‌جنوبی



سازمان جاسوسی کره جنوبی پس از شناسایی این حملات در دسامبر و فوریه گذشته که طی آن، هکرها اطلاعات محصولات و تاسیسات تولید تراشه سازی را به سرقت بردند، به شرکت‌ها توصیه کرد اقدامات احتیاطی انجام دهند. در بیانیه سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی آمده است: این هکرها از تکنیکی استفاده کردند که متکی به نرم افزار نصب شده، بوده و شناسایی آن دشوارتر است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، این آژانس، به جزئیات مربوط به گروه هکری یا اهداف این گروه اشاره نکرد و تنها گفت: نفوذگران به سرورهایی متصل به اینترنت، متکی بودند. کره شمالی به دلیل دشواری‌های تامین تراشه‌ها به دلیل تحریم‌ها، ممکن است آماده سازی تولید نیمه‌رساناهای خود را آغاز کرده باشد.

کره شمالی متهم است از حملات سایبری گسترده به بانک‌ها در سراسر جهان، سرقت اسرار دفاعی، اخاذی پول از طریق باج افزار و سرقت ارز دیجیتالی، حمایت کرده است. محققان می‌گویند پیونگ یانگ، به خصوص همسایه جنوبی خود را هدف گرفته که به واقع، با آن در جنگ است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، سازمان جاسوسی کره جنوبی اعلام کرد پیونگ یانگ، تمرکز به حملات سایبری به بخش تراشه را از نیمه دوم سال گذشته آغاز کرده تا تقاضای فزاینده برای توسعه ماهواره‌ها و موشک‌ها را تامین کند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا