فناوری های نوین

سامانه جراحی رباتیک از راه دور سینا جایزه جهانی گرفت



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، شرکت تلکامسل اندونزی به واسطه پروژه مشترک با شرکت نوآوران رباتیک و پزشکی سینا دانشگاه علوم پزشکی تهران و انجام اولین عمل نمایشی جراحی رباتیک از راه دور در فاصله ۵۰۰ کیلومتری در مجمع الجزایر اندونزی، جایزه GTI Award ۲۰۲۴ را در بخش خدمات تلفن همراه و برنامه کاربردی نوآورانه از آن خود کرد.

این رویداد جهانی و اثر گذار در حوزه مخابرات موبایل، هر ساله در بارسلونای اسپانیا در ۵ حوزه، مشتمل بر جایزه پیشرفت نوآورانه در فناوری موبایل، جایزه خدمات تلفن همراه و برنامه کاربردی نوآورانه، جایزه توسعه بازار، جایزه بهترین برنامه های کاربردی ۵G و همچنین جایزه افتخاری برگزار می شود.

اهمیت این جایزه در اندازه ای است که در ادوار گذشته به شرکت هایی همچون نوکیا، اریکسون و هوآوی تعلق گرفته است و امسال این جایزه به پروژه جراحی رباتیک از راه دور سینا در کشور اندونزی که بر بستر مخابراتی شرکت تلکامسل اندونزی شکل گرفته، اهدا شده است.

در این پروژه مشترک، شرکت نوآوران رباتیک و پزشکی سینا، اولین عمل نمایشی جراحی رباتیک از راه دور در فاصله ۵۰۰ کیلومتری بین دو شهر بندونگ و جوکجاکارتای اندونزی را در خردادماه گذشته، در حضور رییس جمهور دو کشور به نمایش گذاشت و اقتدار فناورانه کشور در حوزه تجهیزات پیشرفته پزشکی را در ورای مرزهای جغرافیایی به اثبات رسانید.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا