اخبار سایتاقتصادیبازارفناوری اطلاعات

مقایسه narzo 20 pro و narzo 30 pro

مقایسه narzo 20 pro و narzo 30 pro

در بین مدل‌های مختلف برند محبوب و امروزی ریلمی، محصولات نارزو بیش از سایر محصولات پرطرفدار هستند. حال اگر قصد خرید یکی از بهترین گوشی های میان رده 2021 و باکیفیت را داشته باشید، حتماً انتخابتان محدود به نارزو 20 پرو و نارزو 30 پرو خواهد شد. به نظرتان کدوم گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟ کدام یک دارای عملکرد بهتری است؟ آیا می‌توان گفت که چون نارزو 30 عدد بیشتری از نارزو 20 دارد، دارای عملکرد بهتری است؟ در این مقاله با ما همراه شوید تا شاهد مقایسه کامل و جامع بین narzo 20 pro و narzo 30 pro باشید.

عبارت «میان ‌رده» طیف گسترده‌ای از گوشی‌های هوشمند را در بر می‌گیرد و به خصوص در کشور ما گوشی‌های هوشمند در محدوده‌ی زیر ۱.۵ میلیون تومان تا بالای ۱۵ میلیون تومان را نیز میان ‌رده می‌گویند.

مقایسه narzo 20 pro و narzo 30 pro از نظر ظاهری

زمانی که گوشی نارزو 20 پرو و نارزو 30 پرو را کنار هم قرار دهید، چه از نظر ظاهری و چه از نظر ابعاد، حتی از نظر وزنی نیز تفاوت خاصی احساس نخواهید کرد. هر دو گوشی وزن و ابعاد یکسانی دارند. البته باید بدانید که از نظر ظاهری می‌توان چند تفاوت جزئی بین این دو گوشی پیدا کرد؛ اما کلیت طراحی آن‌ها نیز یکسان است. هر دو گوشی دارای رویه شیشه‌ای، پشت و فریم پلاستیکی هستند. همچنین روی صفحه شیشه‌ای هر دو از محافظ گوریلا گلس 3 استفاده شده است.

مقایسه narzo 20 pro و narzo 30 pro از نظر صفحه نمایشگر

صفحه نمایشگر در جلب رضایت کاربران تأثیر بسیاری دارد. همان طور که می‌دانید، همه ما در طول روز مدت طولانی را به صفحه نمایشگر خیره هستیم. به همین خاطر صفحه نمایشگر تأثیر بسیاری بر کیفیت تجربه استفاده از گوشی دارد. در هر دو گوشی از صفحه نمایشگری با ابعاد 6.5 اینچ استفاده شده است. هر دو دارای رزولوشن تصویر 1080 در 2400 هستند و هیچگونه تفاوتی در تراکم پیکسلی آن‌ها نیز دیده نمی‌شود. در اصل وقتی به صفحه نمایشگر Narzo 20 pro و Narzo 30 Pro نگاه کنید، هیچگونه تفاوتی را احساس نخواهید کرد. انگار که به یک صفحه نمایشگر نگاه می‌کنید.

مقایسه narzo 20 pro و narzo 30 pro از نظر پردازنده

خب نوبت به قلب تپنده این دو گوشی موبایل می‌رسد. هر دو گوشی realme مجهز به پردازنده‌های قدرتمند مرکزی و گرافیکی هستند. در گوشی نارزو 20 پرو از تراشه                  Mediatek Helio G95 (12 nm)  و در گوشی نارزو 30 پرو از تراشه MediaTek MT6853 Dimensity 800U 5G (7 nm) استفاده شده است. هر دو تراشه عملکرد مطلوبی از خود نشان می‌دهند. فقط همان طور که از نام آن مشخص است، تراشه نارزو 30 پرو را به تکنولوژی 5G مجهز کرده‌اند. این تکنولوژی قابلیت دریافت اینترنت پرسرعت نسل پنجم را دارد. این موضوع یک مزیت مهم و عالی به حساب می‌آید.

درباره پردازنده مرکزی باید بدانید که در هر دو گوشی از پردازنده‌های Cortex A75 و Cortex A55 استفاده شده است. از نظر سرعت پردازش باید گفت که نارزو 30 پرو کمی بهبود پیدا کرده است و سرعت عملکرد بهتر و سریع‌تری در مقایسه با نارزو 20 پرو از خود نشان می‌دهد. در نهایت باید به پردازنده گرافیکی بپردازیم. پردازنده گرافیکی نارزو 20 مدل Mali G76 MC4 و پردازنده نارزو 30 پرو Mali G57 MC3 است. با وجود آنکه پردازنده این دو گوشی متفاوت است؛ اما عملکرد نسبتاً یکسانی دارند.

بسیاری از خریداران کنجکاو که به‌تازگی با برند ریلمی آشنا شده‌اند می‌خواهند بدانند: گوشی ریلمی برای کدام کشور است. به این دسته از افراد باید بگوییم باز هم با یک برند برجسته و آینده‌دار چینی دیگر مواجه هستیم. شرکتی با محصولاتی متنوع در دنیای تلفن همراه.

مقایسه narzo 20 pro و narzo 30 pro از نظر حافظه

از نظر حافظه، نارزو 20 پرو در انواع 64 گیگ رم 6 و 128 گیگ رم 8 به بازار عرضه شده است و دقیقاً شاهد همین رویه در مدل نارزو 30 پرو نیز هستیم. پس در این حوزه نیز تفاوتی بین این دو گوشی وجود ندارد.

مقایسه narzo 20 pro و narzo 30 pro از نظر دوربین

جالب است بدانید که در هر دو گوشی از لنز 48 مگاپیکسلی واید، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و دو لنز 2مگاپیکسلی تشخیص عمق و ماکرو استفاده کرده‌اند. دوربین هر دو گوشی قابلیت ضبط فیلم در حالت 4K را نیز دارد. در حقیقت باید گفت که عملکرد و کیفیت دوربین هر دو گوشی دقیقاً در یک سطح قرار دارد. حتی دوربین سلفی این دو گوشی نیز 16 مگاپیکسلی باکیفیت یکسان است.

مقایسه narzo 20 pro و narzo 30 pro از نظر باتری

زمانی که نوبت مقایسه narzo 20 pro و narzo 30 pro از نظر باتری می‌رسد، تفاوت را تا حدودی احساس خواهید کرد. نارزو 20 پرو مجهز به باتری 4،500 میلی‌آمپر ساعتی است و نارزو 30 پرو از باتری 5 هزار میلی‌آمپری استفاده می‌کند. این موضوع کمی تفاوت در مدت دوام باتری در طول روز ایجاد می‌کند. البته هر دو گوشی از تکنولوژی شارژر سریع و فوری پشتیبانی می‌کنند.

جمع‌بندی

در حال حاضر نارزو 30 پرو با قیمتی کمی بیشتر از نارزو 20 پرو به بازار عرضه می‌شود؛ اما تفاوت چندانی با مدل نارزو 20 پرو ندارد. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از کاربران تصور کنند که گوشی نارزو 20 پرو با توجه به قیمت، ارزش خرید بیشتری در مقایسه با نارزو 30 پرو دارد.

دکمه بازگشت به بالا