فناوری های نوین

چراغ های هوشمند ترافیک را کاهش می دهند



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، ترافیک های سنگین نه تنها خسته کننده هستند بلکه برای محیط زیست نیز ضرر دارند. طبق این تحقیق، حمل و نقل جاده ای سهم زیادی از انتشار گازهای گلخانه ای دارند و این وضعیت در شهرها بدتر است. در همین راستا از هوش مصنوعی برای بهبود عملکرد چراغ های ترافیک و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای استفاده شده است.

این فناوری که در یک تحقیق گوگل ایجاد شده «گرین لایت» نام دارد و هدف آن هوشمندسازی چراغ های راهنمایی و رانندگی است. گرین لایت با استفاده از هوش مصنوعی و سرویس گوگل مپس الگو های ترافیک را مدلسازی و پیشنهاداتی برای بهبود وضعیت چراغ راهنمایی و رانندگی ارائه می کند. مهندسان شهرسازی می توانند در ۵ دقیقه این توصیه ها را با استفاده از زیرساخت های موجود به کار گیرند.

نوآوری گرین لایت نه تنها وضعیت ترافیک یک تقاطع را بهبود می دهد، بلکه در چند تقاطع متوالی نیز موجی از چراغ های سبز ایجاد می کند. به این ترتیب شهرها می توانند جریان ترافیک را بهبود دهند و از انتشار گازهای گلخانه ای مربوط به توقف و حرکت دوباره اجتناب کنند.

طبق یک پست وبلاگی مربوط به پروژه، آمار اولیه حاکی از کاهش ۳۰ درصدی توقف و ۱۰ درصدی انتشار گازهای گلخانه ای در تقاطع اول است. گرین لایت در ۷۰ تقاطع و در ۱۲ شهر از حیفا تا ریودوژانیرو تا بنگالور اجرا می شود. در تقاطع هایی که این فناوری به کار رفته، در مصرف سوخت صرفه جویی شده و انتشار گازهای گلخانه ای ماهانه کمتر شده است.

فناوری گرین لایت می تواند داده های مربوط به هزاران تقاطع را به طور همزمان تحلیل و جریان ترافیک را از طریق چند تقاطع در شهر ارتقا دهد. پیشنهادات مبتنی بر هوش مصنوعی در زیرساخت و سیستم های فعلی ترافیک به کار می روند و مهندسان شهرسازی می توانند تاثیر استفاده از این فناوری را در چند هفته مشاهده کنند.

گوگل برای این پروژه مشغول همکاری با چند شهر در سطح جهان است. این فناوری در شهرهایی مانند سیاتل آمریکا و هامبورگ در آلمان موفقیت آمیز بوده است .

محققان این پروژه از نزدیک با شهرها همکاری می کنند تا فناوری را تقاطع های بیشتری به کار گیرند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا