اخبار سایت

شکایت گروه مدافع حقوق دیجیتالی از سرویس پولی اینستاگرام



شرکت متا ماه گذشته سرویس اشتراکی فیس‌بوک و اینستاگرام را معرفی کرد تا به مقررات اتحادیه اروپا عمل کند که بر اساس آنها، به کاربران باید درباره جمع آوری داده‌های آنها و استفاده از آنها برای تبلیغات هدفمند، حق انتخاب داده شود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، سرویس اشتراکی بدون تبلیغات شرکت متا، ماهانه ۹.۹۹ یورو (۱۰.۹۰ دلار) برای کاربران وب و ۱۲.۹۹ یورو برای کاربران iOS و اندروید، هزینه دارد. متا اعلام کرده که یک مدل اشتراکی، شکل معتبری از موافقت برای سرویس رایگان تحت حمایت تبلیغات است و با حکم ژوئیه دادگاه عالی اروپا، همخوانی دارد.

گروه حقوق دیجیتالی NOYB که در وین اتریش مستقر است، با برنامه سرویس اشتراکی متا مخالف بوده و می‌گوید این به منزله پرداخت هزینه برای تضمین حریم خصوصی است. این گروه نزد سازمان حفاظت از داده اتریش، شکایت کرده و به این مبلغ اشتراک، اعتراض کرده است.

گروه حقوق دیجیتالی NOYB اعلام کرده که این هزینه، غیرقابل قبول است و آمار صنعتی نشان می‌دهد که تنها سه درصد از افراد می‌خواهند ردیابی شوند و ۹۹ درصد در مواجهه با هزینه حریم خصوصی، انتخاب خود را اعمال نمی‌کنند و اگر متا این کار را دنبال کند، به زودی، رقیبانش هم اقدام مشابهی را انجام خواهند داد.

این گروه که صدها شکایت علیه شرکت‌های بزرگ فناوری نظیر آلفابت و متا بر سر نقض حریم خصوصی، تنظیم کرده است، از سازمان حریم خصوصی اتریش خواست یک روند سریع را برای متوقف کردن متا و وضع جریمه، اعمال کند.

بر اساس گزارش رویترز، این شکایت احتمالا تسلیم دیده‌بان حمایت از داده ایرلند خواهد شد که بر فعالیت‌های متا نظارت دارد زیرا مقر اروپایی این شرکت آمریکایی در ایرلند است.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا