اخبار سایت

درباره xAI؛ استارتاپ هوش مصنوعی ایلان ماسک


این میلیاردر جنجالی که اخیرا نام توییتر را به ایکس تغییر داده در پستی در این شبکه اجتماعی با اعلام اینکه به زودی یک استارت‌آپ در زمینه هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌کند اضافه کرد که نام آن xAI خواهد بود. او همچنین مدعی شده که این دستیار هوش مصنوعی او که گروک نام دارد از چت پی‌تی ۳.۵ هم قوی‌تر خواهد بود. به گفته ماسک این دستیار هوش مصنوعی به زودی در دسترس کاربران اشتراک پریمیوم پلاس شبکه اجتماعی ایکس قرار می‌گیرد. 

به گزارش ایتنا و به نقل از یورونیوز، ماسک می‌گوید هدف این استارت اپ ایجاد ابزارهای هوش مصنوعی است که به بشریت در تلاش برای درک و دانش کمک می کند. ضمن اینکه بر اساس ادعای سازندگان Grok این دستیار هوش مصنوعی برای پاسخ دادن به سؤالات با کمی هوشمندی و حتی شوخ طبعی طراحی شده است.

ماسک که تلاش‌های هوش مصنوعی Big Tech را به دلیل سانسور مورد انتقاد قرار داده، در ماه ژوئیه xAI را راه‌اندازی کرد و آن را «هوش مصنوعی  با توان حداکثری جستجوگری حقیقت» نامید که سعی می‌کند در رقابت با گوگل و مایکروسافت درک ماهیت جهان را افزایش دهد. 

این سرمایه‌دار جنجالی همچنین اضافه کرد: «گروک از طریق پلتفرم X به اطلاعات در زمان واقعی دسترسی دارد، که یک مزیت بزرگ نسبت به مدل‌های دیگر است».
 

قرار است ایکس اِی آی از شبکه اجتماعی ایکس یا همان توییتر جدا باشد اما این شرکت‌ها از نزدیک با یکدیگر در همکاری خواهند بود.  xAI همچنین با سازنده خودروهای الکتریکی ماسک یعنی تسلا نیز همکاری می‌کند.

در وب‌سایت xAI درباره گروک توضیح داده شده که این دستیار هوش مصنوعی به‌صورت آنی به جدیدترین وقایع دنیا دسترسی دارد و به‌طور مستقیم به پلتفرم ایکس یا همان توییتر وصل است.  سازندگان این استارت آپ همچنین مدعی هستند که این ابزار می‌تواند به سؤالاتی پاسخ دهد که سایر چت‌بات‌های هوش مصنوعی قادر به پاسخ‌دادن به آن‌ها نیستند.

هفته گذشته ماسک به ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا گفته بود که فکر می‌کند هوش مصنوعی «مشکل کننده ترین نیروی تاریخ» است. ماسک در اولین اجلاس جهانی ایمنی هوش مصنوعی که هفته گذشته در بریتانیا برگزار شد همچنین پیش‌بینی کرده بود که این فناوری بتواند هر کاری را انجام دهد و اشتغال به شکلی را که امروز می‌شناسیم به تاریخ تبدیل کند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا