اخبار سایت

کاهش ۹ درصدی فروش جهانی رایانه‌های شخصی




شرکت تحقیقاتی گارتنر اعلام کرد اپل، شدیدترین کاهش فروش را در میان سازندگان رایانه شخصی مطرح داشت و فروش این شرکت ۲۴ درصد در مقایسه با سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ کاهش پیدا کرد. فروش واحدهای شرکت HP، رشد ۶.۴ درصدی داشت و این شرکت، تنها سازنده رایانه شخصی بود که در سه ماهه ژوئیه تا سپتامبر، رشد فروش داشت. گروه لنوو با داشتن ۲۵ درصد سهم، موقعیت برتر خود در بازار رایانه شخصی را حفظ کرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، مجموع فروش رایانه شخصی در بازار جهانی در سه ماهه سوم امسال، به ۶۴.۳ میلیون دستگاه در مقایسه با ۷۰.۶ میلیون دستگاه در مدت مشابه سال گذشته رسید.

میکاکو کیتاگاوا، تحلیلگر شرکت گارتنر گفت: پس از کاهش به مدت هشت فصل متوالی، شواهدی وجود دارد که افت بازار رایانه شخصی، سرانجام به انتها رسیده است. با آماده شدن ارتقاء به ویندوز ۱۱ مایکروسافت، مشتریان سازمانی ممکن است به سیکل خرید بعدی خود رسیده باشند و مصرف‌کنندگان، ممکن است آماده باشند دستگاه‌هایی که در دوران همه‌گیری کووید ۱۹ خریداری کرده بودند را تعویض کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تحلیلگر گارتنر گفت: خبر خوب برای فروشندگان رایانه شخصی، این است که بدترین دوره بازار ممکن است تا آخر سال ۲۰۲۳، به پایان برسد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا