اخبار سایت

چگونه با خشکی پوست در زمستان مقابله کنیم


فاکس نیوز آنلاین در گزارشی، نظر کارشناسان را در مورد نیازهای ضروری پوست برای تطبیق برنامه مراقبت از آن در طول فصل‌های سردتر جویا شده است که در ادامه می‌خوانیم.
برای داشتن چهره‌ای درخشان در طول فصل سرما به نکات زیر توجه کنید:

پاکسازی ملایم
آب‌وهوای خشن زمستان بر پوست تاثیر می‌گذارد، چربی طبیعی آن را از بین می‌برد و آن را مستعد خشکی می‌کند. مکنزی کالینز، متخصص مراقبت از پوست و مدیر مارک محصولات مراقبت از پوست ام۶۱ (M61)، توصیه می‌کند که در فصل زمستان از شوینده‌های ملایمی استفاده کنید که بدون تشدید خشکی، پوست را تمیز می‌کنند.

یکی از توصیه‌های او استفاده از شوینده‌های کرمی یا خواص تسکین‌دهنده محلول‌های پاک‌کننده (میسلارواتر micellar water) در برنامه روزانه در زمستان است. به عقیده او، این محصولات تعادل طبیعی ظریف پوست را در اولویت قرار می‌دهند و ضمن تمیز کردن پوست، آن را با ترکیبات متناسب با نیاز پوست در آب‌وهوای چالش‌برانگیز زمستانی، تغذیه می‌کنند.

لایه‌برداری
استفاده از یک لایه‌بردار ملایم یکی از قدم‌های مهم مراقبت از پوست در فصل زمستان است. با لایه‌برداری، سلول‌های مرده پوست از بین می‌روند و راه برای نفوذ بهتر محصولات بعدی مراقبت از پوست هموار می‌شود.

این مرحله در آب‌وهوای سرد زمستان، به عنوان یک محافظ پوست عمل می‌کند و با وجود هوای سخت، درخشش پوست را حفظ می‌کند.

سرم و مراقبت‌های درمانی
یکی از اصول اساسی مراقبت از پوست این است که برنامه مراقبت از پوستتان را با ترکیب‌های درمانی هدفمند که برای رفع نگرانی‌های خاص طراحی شده‌اند، تقویت کنید.

کالینز بر اهمیت استفاده از سرم‌های حاوی آنتی اکسیدان مثل ویتامین سی یا رتینول تاکید می‌کند. به گفته او، انواع سرم و روغن به مراقبت بیشتر از پوست در زمستان کمک می‌کنند. او می‌گوید به دلیل تغییر آب‌وهوا از پاییز به زمستان، پوست به روش‌های مختلفی مثل قرمزی، بروز جوش و مواردی از این دست واکنش نشان می‌دهد.

آب‌رسانی
سنگ بنای هر برنامه مراقبت از پوستی در زمستان، آب‌رسانی است. دکتر میشل هنری، متخصص پوست در نیویورک، بر سرمایه‌گذاری روی یک مرطوب‌کننده آب‌رسان کیفیت بالا تاکید می‌کند.

او می‌گوید: «هنگام انتخاب مرطوب‌کننده مناسب، بسیار مهم است که دنبال مواردی باشید که آب‌رسان‌اند و رطوبت را روی پوست نگه می‌دارند. چیزی که شما می‌خواهید این است که به تثبیت و تقویت سد دفاعی پوست کمک کنید تا پوست بتواند به اندازه کافی رطوبت را حفظ کند و مانع کم‌آبی اپیدرم (لایه خارجی پوست) شود.» به گفته دکتر هنری از دست دادن آب است که می‌تواند باعث تخریب پوست در ماه‌های زمستان شود.

او همچنین به سرامید‌ها به عنوان ترکیبات محبوبش اشاره می‌کند و معتقد است که وجودشان حیاتی است.

 

ضدآفتاب
ضدآفتاب ترکیب بی‌چون‌وچرای پوستی است که استفاده از آن در فصل زمستان در مراقبت از پوست  نقشی اساسی ایفا می‌کند.

به گفته دکتر هنری، تعهد به محافظت در برابر آفتاب فراتر از فصل است و ضدآفتاب از پوست در برابر آسیب‌های احتمالی که در تمام طول سال وجود دارند (اشعه‌های یووی/UV، رادیکال‌های آزاد، آلودگی‌ هوا) محافظت می‌کند.

او می‌گوید: «اگر نور وجود داشته باشد، یووی وجود دارد و اگر یووی وجود داشته باشد، پوست می‌تواند آسیب ببیند. این آسیب می‌تواند به لکه‌های تیره، تسریع پیری و سرطان پوست منجر شود. کرم ضدآفتاب واقعا حیاتی‌ترین جنبه مراقبت از پوست شما است؛ حتی در ماه‌های زمستان.»

دکتر هنری توصیه می‌کند از یک کرم ضدآفتاب با عیار محافظتی حداقل ۳۰ (SPF30) استفاده کنید که از پوست در مقابل هر دو نوع اشعه یووی، یعنی یووی ای (UVA) و یووی بی (UVB) محافظت می‌کند.

مراقبت از دست‌ها و لب‌ها
زمستان اغلب باعث ترک خوردن و خشکی پوست لب‌ و دست‌ می‌شود و یافتن درمان‌های هدفمند عالی و ترکیب آن‌ها در روال مراقبت از پوست روزمره بهترین راه برای رفع این نگرانی است.

کالینز در این‌باره معتقد است که برای پیشگیری از خشکی لب‌ها یا ترک خوردن پوست اطراف ناخن (کوتیکول) باید مراقبت از آن‌ها را به یک عادت تبدیل کنید. به همین دلیل او توصیه می‌کند که یک کرم دست عالی و یک نرم‌کننده لب باکیفیت را همیشه روی میزتان در محل کار یا در خانه داشته باشید و در طول روز چندین بار از آن‌ها استفاده کنید.

این رویکرد دغدغه خشکی ناشی از زمستان را برطرف می‌کند و در طول ماه‌های سرد یک مراقبت اصولی برای لب‌ها و دست‌ها فراهم می‌کند.

با اولویت دادن به آب‌رسانی و ترکیب درمان‌های هدفمند و پیروی از توصیه‌های متخصصان، می‌توانید فصل زمستان را با چهره‌ای نرم، آب‌رسانی‌شده و درخشان طی‌ کنید و سرما را با خیال راحت در آغوش بگیرید و مطمئن باشید که برنامه مراقبت از پوستتان در راستای محافظت و تغذیه پوست شما طراحی شده است.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا