فناوری های نوین

تولید ژل های تست نوار مغزی در کشور



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، سعید بحرینی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: این شرکت در سال ۱۳۸۰ با هدف طراحی، ساخت و ارائه دستگاه‌های تشخیصی با کاربرد در حوزه‌های نورولوژی، سایکیاتریری، نوروساینس و طب فیزیکی و توانبخشی تاسیس شد و در سال ۱۳۹۵ با شروع تحقیقات در زمینه ساخت انواع ژل‌های مورد نیاز جهت انجام تست‌های EEG, NCV, SCV, EP, PSG, Neurofeedback, biofeedback, … در عرصه تولید این محصولات گام نهاد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این شرکت تنها شرکت دانش بنیان تولید کننده این نوع ژل‌ها با مجوز از اداره کل تجهیزات پزشکی است، اظهار کرد: دو محصول دانش‌بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی با نام‌های EEG Gel و Teson از جمله محصولات تولیدی این مجموعه است EEG Gel، ژلی رسانا است که با ویسکوزیته خاص، برای ثبت سیگنال‌های بیوالکتریک از پوست بیمار استفاده می‌شود. در ثبت سیگنال‌های الکتروانسفالوگرافی (EEG) با استفاده از Easy Cap معمولا از این ژل استفاده می‌شود.

بحرینی درباره Teson تولید شده در این شرکت یادآور شد: این محصول خمیری چسبنده و رسانای الکتریکی است که جهت چسباندن الکترودهای دائم مصرف به پوست بیمار استفاده می‌شود. استفاده از این خمیر امپدانس بین پوست و الکترود ثبات را کاهش داده باعث بهبود کیفی سیگنال‌های دریافت شده از بیمار می‌شود.

مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه این شرکت قادر است حدود ۲۰ درصد از نیاز بازار کشور را تامین کند، یادآور شد: این در حالی است که اگر از واردات قاچاق کالاهای مشابه جلوگیری شود می‌توانیم سهم بسیار بیشتری از نیاز داخلی را تامین کنیم.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا