فناوری اطلاعات

قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا سختگیرانه تر می شود



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، قانونگذاران اتحادیه اروپا درباره ایجاد تغییراتی در پیش نویس قانون هوش مصنوعی که شامل ممنوعیت استفاده از فناوری در نظارت بیومتریک و همچنین به کارگیری آن برای سیستم های هوش مولد جهت افشا کردن محتوای تولید شده، توافق کردند.

اصلاحات قانون پیشنهادی با هدف حفاظت از شهروندان در مقابل خطرات فناوری ارائه شده و ممکن است به آغاز کارزاری از سوی کشورهایی منجر شود که با ممنوعیت کامل استفاده از هوش مصنوعی در نظارت بیومتریک مخالف هستند.

به کارگیری سریع «چت جی پی تی» شرکت اوپن ای آی و دیگر بات ها سبب شده تا محققان ارشد هوش مصنوعی و مدیران ارشد شرکت های بزرگ از جمله ایلان ماسک و سم آلتمن (مدیر اوپن ای آی) درباره ریسک های احتمالی آن برای جامعه هشدار دهند.

برناردو بنیفیتی یکی از ارائه کنندگان لایحه در این باره می گوید: در حالیکه شرکت های بزرگ فناوری درباره تولیدات خود هشدار می دهند، اروپا پیش قدم شده و یک واکنش محکم در مقابل ریسک های هوش مصنوعی پیشنهاد کرده است.

یکی از تغییرات آن است که قانونگذاران اتحادیه اروپا می خواهند هر شرکتی که از ابزارهای هوش مصنوعی مولد برای فاش کردن محتوای تحت پوشش قانون کپی رایت برای آموزش سیستم های خود استفاده کند و همچنین شرکت هایی که روی «برنامه پرخطر» کار می‌کنند، تأثیر حقوق اساسی و اثرات زیست‌محیطی را ارزیابی کنند.

سیستم هایی مانند «چت جی پی تی» نیز باید اعلام کنند محتوایی که با کمک هوش مصنوعی تولید شده، به متمایز کردن تصاویر دیپ فیک و نمونه های واقعی کمک کنند و در مقابل محتوای غیرقانونی اقداماتی محافظتی انجام دهند.

مایکروسافت و آی بی ام از جدیدترین اقدام قانونگذاران اتحادیه اروپا استقبال کردند اما مشتاق بهبود قوانین پیشنهادی هستند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا