اخبار سایت

پرادا؛ برند لوکسی که به کره ماه می‌رود



قرار است این نشان تجاری لوکس ایتالیایی در همکاری با شرکت فضایی اکسیوم، لباس فضانوردان را در ماموریت آرتمیس ۳ ناسا طراحی کند. این ماموریت سفر به ماه که برای نخستین بار یک زن نیز در آن حضور دارد در سال ۲۰۲۵ انجام می‌شود. این نخستین سفر به ماه پس از ماموریت آپولو ۱۷ در دسامبر ۱۹۷۲ به‌شمار می‌رود.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، مهندسان پرادا با تیم سیستم فضایی اکسیوم در روند طراحی مشارکت می‌کنند که شامل تولید موارد و طرح‌های اولیه مناسب سفر فضایی و محیط ماه است.

خانه مد پرادا در سال ۱۹۱۳ در میلان ایتالیا بنیانگذاری شد و اکنون یکی از لوکس‌ترین نشان‌های تجاری دنیای مد به‌شمار می‌رود.

وال استریت ژورنال در این زمینه نوشت: مد سطح بالا حالا یک گام بالاتر می‌رود.

 




به گزارش این روزنامه آمریکایی، تا کنون طراحی‌های پرادا روی فرش قرمز و نمایش‌های مد دیده می‌شد نه در سفینه‌های فضایی. 

اکسیوم می‌گوید که دلیل همکاری با پرادا، تجربه‌ این خانه مد در تولید و استفاده از مواد است. علاوه بر راحتی، فاکتورهای انسانی ضروری که پیش‌تر در لباس‌های ناسا مورد توجه قرار نگرفته بود نیز در طراحی‌های جدید در کانون توجه خواهند بود. برای مثال لباس‌ها به‌گونه‌ای طراحی می‌شود که فاکتور راحت بودن زنان و مردان را در نظر بگیرند.

لباس‌های قبلی ناسا برای اندام مردانه طراحی شده بود اما ناسا می‌گوید لباس‌های جدید هم برای مردان و هم زنان مناسب خواهد بود و حرکت آنها را تسهیل می‌کند.

اکسیوم برخی طراحی‌های اولیه را در ماه مارس به نمایش گذاشت اما هنوز زمان نمایش طرح‌های جدید اعلام نشده است.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا