فناوری های نوین

چین قانون ایمنی خودروهای خودران را صادر کرد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این جدیدترین تحول در مجموعه اقداماتی است که دولت چین برای آماده سازی افزایش استفاده از خودروهای بدون راننده به کار گرفته است.

طبق بیانیه وزارت حمل و نقل چین، دستورالعمل مذکور برای تمام خودروهای خودران حامل مسافران از جمله تاکسی ها و همچنین حمل بار اجرا می شود. این قوانین شامل خودروهایی با درجه های مختلف اتوماسیون می شود و باید حداقل یک راننده یا بازرس ایمنی در آنها وجود داشته باشد.

همچنین طبق این قوانین شرکت هایی که از وسایل نقلیه خودران برای حمل و نقل عمومی استفاده می کنند، باید واجد شرایط باشند و مجوز داشته باشند. همچنین شرکت ها می توانند با خودروسازان برای انجام چنین فعالیت هایی همکاری کنند.

شو جیان کونگ رییس واحد نوآوری در شرکت FOR-U Smart Freight در این باره می گوید: دستورالعمل می تواند سرعت به کارگیری فناوری های خودران در چین را با روشی عملی و قانونمندسازی خودروسازان، سرعت بخشد.

وی در ادامه افزود: رگولاتورهای چینی برخلاف همتایان آمریکایی شان نمی خواهند به طور مستقیم توسعه دهندگان نرم افزار را هدف بگیرند زیرا قانونمندسازی آنها به مراتب سخت تر است.

چین ماه گذشته مجوز آزمایش جاده ای خودروهای هوشمند متصل به اینترنت را صادر کرد. در اکتبر ۲۰۲۳ میلادی دستورالعمل مهندسی واحدهای جاده ای برای پشتیبانی از خودروهای خودران صادر شد. در ماه جولای سال جاری نیز دولت دستورالعملی برای استانداردسازی خودروهای هوشمند متصل به اینترنت صادر کرد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا