فناوری های نوین

پیگیر ماجرای تخلیه کارخانه نوآوری «آزادی» هستیم



به گزاش خبرنگار مهر، دکتر روح الله دهقانی فیروز آبادی امروز در حاشیه بازدید از چهاردهمین نمایشگاه نانو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ستاد نانو به عنوان یکی از ستادهای پیشرو در معاونت علمی حرکت می کند و برنامه توسعه ارتباطات بین المللی، تجاری سازی و اقتصادی کردن دستاوردهای علمی و تحقیقاتی مهمترین برنامه‌های این ستاد هستند.

وی در ادامه به رونمایی از چندین محصول نانو اشاره کرد و گفت: این محصولات با تکنولوژی بالا که با استفاده از فناوری نانو ایجاد شده اند، به صنعت و مشتری تحویل داده شده است.

دهقانی با اشاره به امضای چند قرار داد تجاری سازی محصولات نانویی گفت: صنعت نانو در کشور به عنوان یک صنعت جدی در حال شکل گیری است؛ این حوزه به عنوان یکی از صنایع قدرتمند کشور در تعاملات بین المللی نقش بازی می کند.

معاون علمی رییس جمهور افزود: خدارا شکر می کنیم که پس از دو دهه تلاش جدی در حوزه توسعه فناوری و دانش نانو، ستاد نانو به طور گسترده در همه عرصه های زندگی از جمله غذا ساختمان و … و حوزه های رو به آینده قدم برمی دارد. ستاد نانو با پیگیری که برای تجاری سازی و حمایت از این فناوری اقدام می کند در واقع چرخه این عرصه را کامل کند.

دهقانی با اشاره به ضرورت ارتقا و تکامل زنجیره های دانش تا صنعت نانو با نقش آفرینی همه دست‌اندرکاران و فعالان این حوزه گفت: لازم می دانم از تلاش ها و خدمات ستاد نانو ومیکرو و همچنین مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی قدردانی کنم و تاکید کنم از تمامی ظرفیت‌ها برای تکمیل زنجیره های ایده،دانش تا صنعت این حوزه بهره برده شود.

وی ادامه داد: ما این توانمندی را داریم که با محصولات و خدمات دانش بنیان و فناورانه این زیست بوم، به سمت فتح بازارهای بین المللی و اقتدارآفرینی فناورانه گام برداریم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور بیان کرد: توسعه علم نانو در ایران یکی از محورهای گفت وگو های بین المللی ایران با کشورهای دوست و مورد نظر بوده و توسعه همکاری در صنعت نانو و انتقال فناوری نانو محور این گفت و گوها است.

دهقانی با اشاره به حضور برخی ستادهای توسعه فناوری نانو در این نمایشگاه گفت: ابتکار دیگر این ‌نمایشگاه حضور دستاوردهای فناورانه ستادهای فناوری های اپتیک، فناوری های زیستی، شناختی است و این شناخت از دستاوردهای سایر ستادها باعث می شود که از سال های آینده شاهد جهش فناورانه در همه حوزه ها باشیم.

پیگیر ماجرای حکم تخلیه خانه نوآوری آزادی هستیم

وی در پاسخ به سوالی درباره حکم تخلیه کارخانه نوآوری و اقدام معاونت و پارک پردیس در این باره گفت: انشاالله پیگیر هستیم تا مسائل آن حل شود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد رییس جمهور با بیان این مطلب که این اقدامات برای بهبود وضعیت کارخانه نوآوری آزادی یک سال است که در حال اجرا است، اظهار کرد: انشاالله مسائل مربوط به کارخانه حل می شود و اخبار آن را اطلاع رسانی می کنیم.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا