اخبار سایت

آموزش: ۵ راهکار ساده برای افزایش عمر باتری تلفن همراه



با ۵ اشتباه ساده، عمر باتری آیفون شما کوتاه‌تر می‌شود. اگر این از این خطاهای ناخواسته بر حذر باشید، مدت زمان ماندگاری باتری آیفون شما طولانی‌تر خواهد بود. 

اگر  باتری شما سریع‌تر از حد معمول خالی می‌شود، ممکن است به دلیل یکی از این ۵ اشتباهی باشد که در ادامه توضیح می‌دهیم. تعداد برنامه‌هایی که در دستگاه دارید، روشنایی صفحه نمایش، شبکه‌ای که تلفن شما به آن متصل است، اطلاعات پس‌زمینه و به روزرسانی‌ها بر باتری اثر می‌گذارد. 

 

۱. استفاده از برنامه




اگر به تنظیمات و سپس قسمت باتری بروید، لیستی از برنامه‌هایی را می‌بینید که بیشترین مصرف باتری را دارند. این لیست درصد باتری استفاده شده توسط هر برنامه را نشان می‌دهد. ببینید کدامیک بیشتر شارژ مصرف می‌کنند و تصمیم بگیرید کدام برنامه‌ها را می‌توانید حذف کنید.

 

۲. تنظیمات روشنایی صفحه نمایش




اگر روشنایی صفحه نمایش شما در تمام طول روز روی روشن‌ترین حالت باشد،  باتری شما را خالی می‌کند. برای جلوگیری از این امر، سطح روشنایی گوشی خود را کاهش دهید. همچنین می‌توانید «روشنایی خودکار» (Auto-Brightness) را خاموش کنید.

 


 

۳. اتصال به شبکه




 اینترنت همراه و بلوتوث می‌توانند باتری شما را تخلیه کنند. اگر با باتری گوشی خود دچار مشکل شده‌اید، شاید بد نباشد که اینترنت داده را موقتا خاموش کنید. همچنین تا زمانی که به بلوتوث نیازی ندارید، آن را خاموش کنید. 

 

۴. فرآیندهای پس‌زمینه




آیفون شما با استفاده از (Background App Refresh) برنامه‌های شما را در پس‌زمینه به‌روزرسانی و بازخوانی می‌کند. برای صرفه‌جویی در مصرف باتری می‌توانید این سرویس را خاموش کنید. برای خاموش کردن آن، به Settings > General > Background App Refresh بروید.

 

۵. به‌روزرسانی IOS




به‌روزرسانی گوشی خود به آخرین نسخه iOS به عمر باتری شما کمک می‌کند.  با رفتن به Settings > General > Software Update می‌توانید گوشی خود را به‌روز کنید.

منبع: همشهری آنلاین

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا