اخبار سایت

نخستین کیف پول دیجیتال رسمی ایران عرضه شد


به گزارش روابط عمومی ایرانسل، ظهر امروز یکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲، طی مراسمی در ساختمان مرکزی بانک ملت، با حضور رضا دولت آبادی مدیرعامل و عضو هیأت مدیره بانک ملت، دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل و جمعی از معاونان و مدیران ارشد دو طرف، از همکاری ایرانسل و بانک ملت در ارائه خدمت کیف پول الکترونیکی «جیب‌جت»، بین ایرانسل به عنوان راهبر کیف پول و بانک ملت به عنوان بانک عامل، بهره‌برداری شد.

مدیرعامل بانک ملت در ابتدای این مراسم با اشاره به اینکه این همکاری، نقطه عطفی در روابط دوجانبه ایرانسل و بانک ملت است، گفت: بانک ملت بزرگترین بانک بورسی و بزرگترین بانک کشور از نظر منابع و مصارف، با ۴۱ میلیون مشترک است و هم‌افزایی با مشترکان ایرانسل می‌تواند ظرفیت‌های همکاری جدیدی را برای هر دو مجموعه ایجاد کند. امروز ایرانسل شریک استراتژیک بانک ملت است که می‌تواند کیف پول الکترونیک خود را با عاملیت بانک ملت، توسعه دهد. با این تجاری‌سازی، کیف پول ایرانسل که بر اساس الزامات بانک مرکزی برای اولین بار توسط ایرانسل توسعه پیدا کرده و با قابلیت‌هایی که برای این کیف پول وجود دارد، می‌تواند مورد استفاده کاربران قرار گیرد.

در ادامه این مراسم، مدیرعامل ایرانسل با اشاره به اینکه این همکاری می‌تواند فرصت خوبی را برای خلق سرویس‌های جدید مالی ایجاد کند، گفت: ایرانسل با بیش از ۵۴ میلیون مشترک فعال و اپراتور پیشرو در حوزه دیتا و دیجیتال، این مشارکت دو طرفه را فرصت خوبی برای توسعه سرویس‌های دیجیتال و رفع نیاز مشترکان دو طرف می‌داند. تلاش ما توسعه یک کیف پول استاندارد، بر اساس الزامات بانک مرکزی بوده است و امروز می‌توان گفت کیف پول مشترک ایرانسل و بانک ملت، تنها کیف پول الکترونیکی است که الزامات بانک مرکزی را به طور کامل تحقق بخشیده است و ویژگی‌های اصلی کیف پول الکترونیک را دارد. کیف پول دیجیتال ایرانسل با نام تجاری «جیب‌جت»، سرویس‌هایی که کاربران از کیف پول جامع نیاز دارند را تأمین می‌کند و ما توسعه این محصول را با جدیت در دستور کار خود داریم. ما ظرفیت سوپراپلیکیشن ایرانسل‌من را داریم که با بیش از ۲۰ میلیون مشترک فعال ماهانه، می‌تواند دریچه ورودی به سرویس‌های دیجیتال، از جمله کیف پول جیب‌جت را برای کاربران ایرانسل و کاربران بانک ملت و عموم مردم ایجاد کند و امیدواریم این همکاری ادامه‌دار، به ایجاد تحول در سرویس‌های دیجیتال حوزه مالی منجر شود.
 

از جمله امکانات کیف پول دیجیتال برای مشترکان، می‌توان به ساخت کیف پول‌های اشخاص حقیقی، ساخت کیف پول‌های سازمانی، امکان افزایش موجودی از طریق درگاه پرداخت اینترنتی، امکان افزایش موجودی از طریق برداشت مستقیم (Direct Debit)، خرید آنلاین (از خدمات ایرانسل یا سایر پذیرندگان)، خرید حضوری از طریق (QR-Code) از پایانه‌های بانک ملت و پارسیان، انتقال موجودی به کیف دیگر (کیف به کیف)، انتقال موجودی کیف پول به حساب بانکی، استعلام و پرداخت قبوض خدماتی، تسویه آنی با پذیرندگان (با امکان تسهیم از مبدا)، پاداش خرید (Cash-Back) و… اشاره کرد.

همچنین برای شبکه پذیرندگان، مزایایی چون امکان ایجاد کیف پول تجاری برای فروشنده‌ها، امکان تسویه حساب آنلاین و آفلاین، امکان اعطای پاداش خرید به صورت آنی، امکان ایجاد محدودیت‌های دلخواه در محل خرج‌ کاربر، ارائه سرویس‌های مالی و… را در اختیار قرار می‌دهد.

کیف پول دیجیتال جیب‌جت از طریق سوپراپلیکیشن ایرانسل‌من و با ایجاد حساب کاربری برای عموم مردم قابل استفاده است.

ایرانسل به عنوان اولین اپراتور ارائه دهنده 5G و رکورددار سرعت و تعداد سایت نسل پنج در ایران، برنامه جامع «تحول دیجیتال» را با هدف توانمندسازی جامعه ایرانی در سبک زندگی دیجیتال، در دستورکار خود قرار داده و تاکنون نقشی اساسی در گسترش زیرساخت ارتباطات کشور به عنوان هسته مرکزی تحول دیجیتال ایفا کرده است. نقشه راه و چشم‌انداز ایرانسل، گسترش این نقش از طریق توسعه زیرساخت اینترنت نسل پنجم و شبکه فیبرنوری و همچنین ورود تأثیرگذار و قدرتمند در لایه‌های پلتفرمی و تمرکز بر مدیریت و راهبری اکوسیستم دیجیتال در کنار سرمایه‌گذاری در زمینه هوش مصنوعی، اَبَرداده، رایانش ابری و… است.

هدف استراتژیک ایرانسل، حرکت از شرکت خدمات ارتباط ‌پایه (Telco) به شرکت فناوری‌محور (Techco)است که هم در لایه زیرساخت و هم در لایه سرویس و پلتفرم، بتواند خدمات متنوعی را عرضه کند و زیست‌بوم دیجیتال کشور را توانمندتر سازد. ایرانسل به عنوان شرکت پیشرو در تحول دیجیتال، در راستای تحقق این امر، گسترش همکاری در حوزه پرداخت الکترونیک و توسعه کیف پول دیجیتال «جیب‌جت» را در دستور کار خود قرار داده است.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا