اخبار سایت

شرکت خودروی الکتریکی لوسید، اولین شعبه بین‌المللی‌ خود را در عربستان افتتاح کرد




شرکت سازنده خودروهای الکتریکی «لوسید» روز چهارشنبه، پنجم مهر، اعلام کرد که اولین کارخانه تولید بین‌المللی خود را در شهر جده عربستان سعودی افتتاح کرده است. این اقدام تحت قراردادی برای پیشبرد برقی شدن وسایل نقلیه در این کشور خاورمیانه‌ای طراحی شده است.

به گزارش ایتنا و به نقل از VOA، لوسید که از برنامه خود برای تاسیس کارخانه در جده، سال گذشته رونمایی کرد، گفته بود که پادشاهی عربستان سعودی توافق‌نامه‌ای را برای خرید یکصد هزار خودرو از این شرکت طی ده سال آینده امضا کرده است.

صندوق ثروت ملی عربستان سعودی، بزرگترین سهامدار خودروسازی لوسید، وظیفه اجرای طرح بلندپروازانه عربستان برای کاهش اتکا به درآمد نفت را برعهده دارد. این در حالی است این کشور پادشاهی سعی دارد در صنعت خودروهای الکتریکی که در حال حاضر چین و ایالات متحده آن را تحت‌الشعاع قرار داده‌اند، وارد رقابت بشود.

عربستان در سال ۲۰۲۲ میلادی (۱۴۰۱ هجری شمسی)، اولین برند خودروی برقی خود «سیر» را وارد بازار کرد و اعلام کرد که ۶ میلیارد دلار بر روی احداث کارخانه‌ تولید ورق‌های فولادی و کارخانه تولید فلزات باتری‌های برقی سرمایه‌گذاری می‌کند.

شرکت خودروسازی تسلا، پیشگام صنعت خودروهای برقی، نیز در حال مذاکرات اولیه برای راه اندازی یک کارخانه تولید در عربستان سعودی است.

بسیاری از رهبران کشور‌های جهان پس از اینکه ایلان ماسک گفت که احتمالا مکانی را برای یک کارخانه جدید تا پایان سال انتخاب خواهد کرد، با او وارد مذاکره شده‌اند.

به گزارش نشریه «هیل»، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک آمده بود، به ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا پیشنهاد داد که ترکیه مکانی جذاب برای احداث کارخانه جدید تسلا خواهد بود.

به گزارش نشریه «هیل»، رجب طیب #اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به سر می‌برد، به ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا پیشنهاد داد که #ترکیه مکانی جذاب برای احداث کارخانه جدید تسلا خواهد بود.

اردوغان در سخنان خود به «پیشرفت‌های فناوری» و «چشم‌انداز توسعه ترکیه» در زمینه‌ «هوش‌مصنوعی» نیز اشاره کرد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا