اخبار سایت

شکایت پلیس نیویورک از خودروهای هیوندای و کیا به خاطر ضعف شدید در برابر سرقت


شهر نیویورک شکایتی را علیه هیوندای و کیا تنظیم کرده است با این ادعا که عدم موفقیتش در اجرای یک قابلیت امنیتی معمول در برخی از خودروهایش باعث ایجاد مشکل بزرگی برای شهر و ساکنان آن شده است.

 

به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، این موضوع به یک چالش در تیک‌تاک مربوط می‌شود که توسط کیا بویز (Kia Boyz) رایج شده است، که شامل نفوذ به برخی از خودروهای کیا و هیوندای و سپس استفاده از یک نقطه ضعف ساده برای روشن کردن و کنترل وسیله نقلیه آنها مربوط می‌شود. از آنجایی که این خودروها و شاسی‌بلندها فاقد یک ایموبلایزر هستند، سارقان می‌توانند حتی با وجود نداشتن سوئیچ وسایل نقلیه آن را روشن کرده و حرکت کنند.

 

بسیاری از سارقان ویدیوهایی در تیک‌تاک آپلود کرده‌اند که در آنها دیده می‌شود که این وسایل نقلیه را با بی‌احتیاطی می‌رانند و اغلب باعث آسیب قابل‌توجهی می‌شوند که موجب می‌شود شرکت‌های بیمه پرداخت خسارت برای آنها را نپذیرند. در موارد دیگر، خودروهای دزدیده شده به فروشگاه‌هایی منتقل می‌شوند که آنها در آنجا قطعاتشان را باز می‌کنند و سپس در بازار خصوصی به فروش می‌روند. در نتیجه، برخی از شرکت‌های بیمه نرخ‌شان را برای برخی از مدل‌های مشخص خودروهای هیوندای و کیا افزایش داده‌اند یا به طور کامل بیمه آنها را متوقف کرده‌اند، که موجب ناامیدی مالکانشان می‌شود که می‌گویند خودروسازان به اندازه کافی برای اصلاح این اشتباه اقدام نکرده‌اند.

 

شکایت پلیس نیویورک از خودروهای هیوندای و کیا به خاطر ضعف شدید در برابر سرقت


مقامات نیویورک می‌گویند سرقت‌های هیوندای و کیا به بار بزرگی بر دوششان تبدیل شده است
 

به طور کلی، برای سرقت خودروهای هیوندای و کیا در ایالات‌متحده که فاقد این قابلیت ایمنی مناسب هستند، فقط به یک پیچ گوشتی و شارژر USB نیاز است. در واکنش به این مشکل، این خودروسازان قفل فرمان به صاحبان خودروهای آسیب‌دیده تحویل دادند و همچنین در فوریه 2023 یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری طراحی شده برای بهبود امنیت را منتشر کردند. این اقدامات برای جلوگیری از افزایش سرسام‌آور سرقت‌های هیوندای و کیا در بسیاری از شهرها، از جمله نیویورک، کافی نبوده است.

 

در یک دادخواست، مقامات این شهر مدعی شدند که بیش از 19 درصد از سرقت خودروها در این شهر تاکنون در سال جاری مربوط به خودروهای هیوندای و کیای آسیب‌پذیر بوده است. این در حالیست که این وسایل نقلیه کمتر از 3٪ از وسایل نقلیه در نیویورک را تشکیل می‌دهند. بر اساس گزارش‌ها، بر اساس سال به سال، تعداد سرقت‌ها چندین صد درصد افزایش یافته است و مقامات این شهر مدعیند که اداره پلیس نیویورک به شکلی بی‌مورد از این جهت تحت فشار قرار گرفته است. اگرچه مشخص نیست که در صورت موفقیت‌آمیز بودن شکایت این شهر چقدر خسارت دریافت می‌کند، اما ابتکار عمل آن به چندین شهر بزرگ دیگر، از جمله کلیولند، سیاتل، بالتیمور و سن‌دیگو، می‌پیوندد که این خودروسازان برایشان دردسرساز شده‌اند.

 

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا