اخبار سایت

پیشرفت چشمگیر آلمان در صنعت تولید خودرو‌های برقی



موسسه پژوهش اقتصادی”ایفو” اعلام کرد صنعت خودروسازی آلمان برای تغییرات ساختاری آتی بهتر از آنچه اغلب تصور می‌شود، آماده‌ است.

به گزارش ایتنا و به نقل از دویچه وله، مؤسسه اقتصادی Ifo واقع در مونیخ آلمان اعلام کرده است که شمار کارگران ماهر و واجد شرایط فناوری‌های موتورهای الکتریکی یا باتری در آلمان بیشتر از فرانسه، ایتالیا، اسپانیا یا ایالات متحده آمریکاست.

طبق این تحقیقات جدید درخواست‌های ثبت اختراع در زمینه هایی مانند حمل و نقل الکتریکی  در آلمان در مقایسه بین‌المللی بسیار جلوتر از سایر کشورهای رشد یافته اقتصادی است.

تعداد کل ثبت اختراعات در آلمان اخیرا  به پایین‌ترین سطح خود در ۱۰ سال گذشته رسید اما شمار “پتنت‌های سبز” به ثبت رسیده به سرعت در حال افزایش است.

 

موسسه ایفو گفته است اطلاعات خود را بر اساس درخواست‌های ثبت اختراع در اتحادیه اروپا، ایالات متحده آمریکا و ژاپن و همچنین مشخصات بیش از نیم میلیون کارمند در صنعت خودرو که در شبکه آنلاین “لینکداین” ثبت کرده‌اند به دست آورده است.

در تحقیق جدید موسسه ایفو گفته می‌شود که همیشه تصور می‌شد که صنعت خودروسازی آلمان در تولید موتورهای احتراقی پیشرو است نه خودروهای الکتریکی. اما این تصور اشتباه است چونکه آمار و ارقام نشان می دهد که شرکت‌های آلمانی در خط مقدم تولید خوردوهای برقی قرار گرفته‌اند.

در آلمان، یارانه خودروهای الکترونیکی در اول سپتامبر سال جاری پایان یافت.

کریستیان راینیکه، رئیس کلوب اتومبیلرانی آلمان ADAC از دولت خواسته است که یارانه خودروهای برقی را قطع نکند و به اعطا کمک‌های خود در خرید این خودروها به شهروندان ادامه دهد.

به گفته رئیس باشگاه اتومبیلرانی حمایت قابل اعتماد و مستمر دولتی در متقاعد کردن مردم برای خرید خودروهای برقی کمک می‌کند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا